Ook SBB doet mee: expertise krijgt platform
SBB, specialist in accountancy en fiscaliteit, is de nieuwe partner van alle Made In-regio's! "Voor ons een ideaal kanaal om… Lees meer
ANTWERPEN – Fintechbedrijven POM en Mail to Pay hebben hun krachten gebundeld. Ze brengen hun expertise in betaaldiensten en creditmanagement samen en varen voortaan in België verder als één organisatie onder de POM-vlag. In de nieuwe structuur treedt POM toe tot de Mail to Pay Group.
Op 8 jaar tijd groeide POM uit tot een innovatieve koploper in de digitale betaalsector in België met meer dan 1300 klanten in uiteenlopende sectoren waaronder energiebedrijven, watermaatschappijen, ziekenhuizen en sportclubs. POM ontwikkelt digitale betaaloplossingen om de verwerking van facturen, boetes, belastingen, lidgelden en giften te vereenvoudigen, zowel voor de verzender als de ontvanger. Je vindt de QR-betaalcodes van POM onder meer op de aanslagbiljetten van de Vlaamse Belastingdienst, op de verkeersboetes van de federale overheid en op energiefacturen van Luminus.
Mail to Pay is in Nederland grondlegger van debtor process automation en automatiseert met innovatieve creditmanagementsoftware het facturatieproces van grote organisaties. Ook dit bedrijf is te vinden in verschillende sectoren, zoals de zorg, energiebedrijven, woon-zorgcentra en diverse financiële spelers. Hierbij ligt de focus op totale ontzorging, vaak zelfs vanaf de creatie van de factuur.
“Met de samenvoeging van onze activiteiten met die van Mail to Pay zetten we een volgende stap vooruit. We verbreden ons aanbod met oplossingen voor factuuropvolging en kunnen zo nog meer toegevoegde waarde bieden aan onze klanten en partners”, zegt Johannes Vermeire, co-founder en CEO van POM.
“Met POM en Mail to Pay brengen we twee toonaangevende technologiebedrijven samen onder één dak”, vult Kees Neven, CEO van de Mail to Pay Group aan. “Uit de combinatie van innovatieve betaaloplossingen en geautomatiseerd creditmanagement ontstaan nieuwe mogelijkheden voor organisaties om vlotter, efficiënter en klantvriendelijker betalingen te ontvangen.”
Organisaties die de creditmanagementsoftware van Mail to Pay gebruiken, kunnen het volledige debiteurenproces automatiseren, personaliseren en robotiseren: van het verzenden van de eerste factuur tot de laatste aanmaning.
Daar zijn enkele voordelen aan verbonden: lagere inningskosten, een hogere inningsgraad, meer klanttevredenheid en een hoger klantbehoud. Bovendien kunnen klanten hun inningsproces continu bijsturen.
Door vervolgens de QR-betaalcodes en betaallinks van POM toe te voegen aan hun uitgaande facturen worden organisaties sneller en correcter betaald. Tot 40 procent van de debiteuren betaalt binnen 24 uur na de ontvangst van een betaalverzoek van POM. Ook het aantal herinneringen vermindert aanzienlijk, tot 18 procent.
Het betaalplatform is gekoppeld aan alle gangbare betaalmiddelen, zoals Bancontact, Payconiq of kredietkaarten.
SBB, specialist in accountancy en fiscaliteit, is de nieuwe partner van alle Made In-regio's! "Voor ons een ideaal kanaal om… Lees meer
ANTWERPEN - MECHELEN - Zoo Antwerpen en Planckendael hebben 2022 ervaren al een jaar van herstel. Dagjestoeristen vinden hun weg… Lees meer
GENT - KONTICH - HEIST-OP-DEN-BERG - PIA Group heeft AccountingTeam, een boekhoudkantoor met 40 medewerkers en vestigingen in Kontich en… Lees meer
Hij stampte een interimbureau uit de grond dat 400 ingenieurs uitleent aan multinationals, runt een stoeterij en sponsort een veldritteam.… Lees meer
Ondernemer Jan Tormans, van Tormans Group, is de nieuwe eigenaar van de Sint-Benedictusabdij van het Limburgse Hamont-Achel, beter bekend als… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen