Kristel Bracke Helan Foto: Helan

Helan stelt Kristel Bracke aan als nieuwe directeur ‘Talent & Cultuur’

WILRIJK - Sinds eind vorig jaar mag Kristel Bracke zich de nieuwe directeur ‘Talent & Cultuur’ van Helan noemen. In die functie wil Bracke, die haar carrière startte bij Partena (sinds vorig jaar Helan), verder inzetten op het mee omvormen van Helan tot een brede welzijnsgroep. Om daartoe te komen, ontwierp de nieuwe directeur Talent & Cultuur alvast een gericht beleidsplan dat ze in 2023 zal uitrollen.

Kristel Bracke begon haar loopbaan bij het toenmalige Partena in 1992. In 2006 zette ze de stap naar Attentia, maar in 2018 keerde ze terug naar haar eerste werkgever. Sindsdien vervulde ze bij Partena functies als business directeur Hulp in huis en directeur Thuiszorg. Doorheen haar carrière wisselde ze regelmatig operationele functies af met hr-functies. Als directeur ‘Talent & Cultuur’ streeft Bracke alvast volop naar het omvormen van Helan tot een brede welzijnsgroep, met een uitgebreid dienstaanbod op het vlak van gezondheid, welzijn en zorg voor de één miljoen klanten.

Van ziekenfonds naar brede welzijnsgroep

“We werken al in crossfunctionele teams samen, maar we zijn vandaag toch nog hoofdzakelijk een ziekenfonds, een dienstenchequebedrijf, een thuiszorgorganisatie,…”, vertelt Kristel Bracke. “Ik maakte de overstap omdat ik zo de kans krijg om die verschillende entiteiten meer samen te brengen en bij te dragen aan het creëren van een brede welzijnsgroep.”

In haar beleidsplan stelt Bracke Helan als wendbare organisatie voorop, met multidisciplinaire teams die de autonomie krijgen om de beste oplossing voor de klant uit te werken. Daarbij staan steeds de waarden van Helan centraal: écht luisteren, anders durven zijn, zorgen voor eenvoud en samen in beweging komen.

Ook een toekomstgerichte visie, die zowel stilstaat bij de noden van de klanten van morgen als bij de groei en ontwikkeling van de werknemers, is een absolute must voor Helan. Met deze beleidsvisie in het achterhoofd blijft Helan haar belangrijkste doel verder nastreven. “De levenskwaliteit van klanten verbeteren, wat onze medewerkers dag na dag blijft drijven in hun enthousiasme”, besluit Bracke.