"Het Kanaal" krijgt eigen versmarkt

colruyt

"Het Kanaal" wacht met spanning op de opening van de nieuw aangekondigde "Cru." De Cru is een nieuw embleem van de Colruyt Groep dat het vooral moet hebben van verse kwaliteitsproducten. Het lijkt erop alsof het versmarktconcept van Colruyt perfect ingepast kan worden in het immoproject Kanaal langsheen het Albertkanaal in Wijnegem.

Het Kanaal is een indrukwekkend vastgoedcomplex  dat ingebouwd is in een oude industriële mouterij langsheen de vaartweg. De appartementen en de winkels zijn opgetrokken in de omgeving van de kunsthandel van Axel Vervoordt waardoor het geheel een specifieke uitstraling krijgt. Het Kanaal heeft het karakter van de oude industriële gebouwen gerespecteerd en geeft als locatie de sfeer van een stad in de stad.

Het embleem van Cru kan in dit opzicht mooi afgesteld worden op de toch wel vrij riante omgeving van Het Kanaal. Vooral omdat Cru helemaal niet de lijn volgt van Colruyt en zijn goedkope prijzen. Cru is het erom te doen de klanten die houden van lekker eten en artisanale producten extra te verwennen. Het gaat dan ook om vers vlees, brood, groenten en fruit. Streekproducten bv. maar vooral ook om gezonde producten.

Cru is gegroeid uit het concept van Jean-Pierre Roelants die binnen de Colruyt Groep nieuwe merkconcepten uitwerkt. De eerste winkel werd een jaar geleden geopend in Overijse en blijkt het heel goed te doen. Naast Wijnegem krijgt ook Gent een eigen Cru. Op termijn moeten er zo'n 20 winkels geopend kunnen worden.