Afbeelding2 Oprichters Keith en Rob. Foto Joris Herregods

High-end jeansmerk Eat Dust stapt in muziekwereld met eigen label

ANTWERPEN - Het high-end jeansmerk Eat Dust breidt zijn activiteiten uit. Oprichters Keith Hioco en Rob Harmsen gaan naast kledij nu ook muziek uitbrengen via hun label Eat Dust Records. Muziekliefhebbers mogen zich opmaken voor een brede waaier aan genres. De eerste release, die later dit jaar verschijnt, komt van de hand van de band Wrong Man.

Met East Dust Records beoogt het team werk van kleinere en jongere bands uit te brengen. “En dat aanbod zal divers zijn, daar houden we allemaal van hier. We willen ons niet beperken tot een genre. Alles wat we goed vinden, gaan we proberen te promoten. De eerste releases zullen sowieso vrij lokaal zijn, te beginnen met een EP van Wrong Man, een nieuw project van onze medewerker Bjorn Dossche.”

“Hij speelde in het verleden bij de Belgische hardcoreband Rise & Fall. Toen hij zijn nieuwe werk liet horen, leek het ons cool om dat als eerste uit te brengen op Eat Dust Records. Bjorn is geen onbekende in binnen- en buitenland, en dat merk je ook aan het feit dat het nieuws over ons nieuw project zich snel verspreidt.”

Geen businessplan

“Waar we op termijn naartoe evolueren, weten we niet”, gaat Hioco verder. “Alles gebeurt hier vrij spontaan. We hebben geen businessplan waarin we alles haarfijn uitdokterden. Dat was ook het geval met onze kledij: we begonnen met jeansbroekjes en evolueerden naar een serieuze brand. We doen eigenlijk zo maar wat, en zien wel waar we landen.”

“Het is een uit de hand gelopen hobby, maar oh zo plezant. We zijn ondertussen al druk bezig met de volgende releases, maar daar kunnen we voorlopig nog niets over zeggen. De eerste EP zal binnenkort alvast in onze winkel in de Volkstraat te vinden zijn.”