Na een reeks overnames wil Amista met deze rebranding haar activiteiten stroomlijnen en zorgen voor een bredere geografische uitbreiding van het complete productportfolio. De merknaam Amista fungeert als handelsnaam voor de verschillende deelbedrijven, die wel hun juridische naam behouden.
Amista’s commerciële aandacht is gericht op vijf pijlers: SAP ERP-oplossingen, data-integratie technologie, digitalisering van documentworkflows, leer- en change managementoplossingen en CRM-toepassingen. Amista heeft in België kantoren in Aartselaar, Lier, Destelbergen en Harelbeke. Omdat de verschillende bedrijven samenkomen, is er (nog) geen nieuw hoofdkantoor aangeduid. Amista opereert ook vanuit Nederland en Luxemburg, en in totaal werken er 250 mensen.
“Operationeel gezien willen we een ‘één cultuur’-ethos bevorderen, waarbij samenwerking en kennisdeling tussen specialisten in verschillende domeinen wordt gestimuleerd”, zegt Catherine Vandeweghe, Group HR-director Amista. “Door één gezamenlijk merk te gebruiken, wil zij een gezamenlijk productportfolio presenteren en een coherent imago tonen aan werknemers, klanten, prospects en partners.”
Op vrijdag 15 september werd de rebranding gevierd met een groot intern lanceringsevenement “Amista LIVE” dat plaatsvond bij Play Zuid in Antwerpen.