Klanten rekenen op flexibiliteit van JMW Printing

jmwDe wereld van de familiale drukkerijen is een heus slagveld. Dat beseffen ze ook bij JMW Printing in Kontich maar al te best. “Het is alle dagen knokken”, zegt zaakvoerder Walter Van Rompaey. “Maar we houden het hoofd boven water. We blijven onze omzetcijfers aanhouden.”

JMW Printing staat voor de namen van Jules, Monique en Walter: vader Van Rompaey, moeder Van Rompaey en zoon Van Rompaey. In 1995 hebben ze samen JMW Printing opgezet, een familiaal bedrijf dat het alles bijeen nog altijd vrij goed doet. JMW Printing werkt vooral voor grote en kleine bedrijven. Zo voor AXA en de Universiteit Antwerpen maar ook voor allerlei kleine KMO’s uit de onmiddellijke buurt. “Wij drukken briefpapier, enveloppes, formulieren, brochures, folderz enz. Wij beschikken daartoe over twee kleurenpersen Heidelberg en over een digitale installatie Xerox.”

Hoe een klein bedrijf kan stand houden in de verschrikkelijke concurrentie die zich dezer dagen doorzet in de drukkerswereld? “Wij zitten heel kort op de bal”, zegt Walter Van Rompaey. “Wanneer onze klanten bellen reageren wij onmiddellijk. Wij laten bij wijze van spreken alles vallen om hen onmiddellijk bij te staan en hun bestelling in te plannen. Flexibiliteit is in dit opzicht absoluut het allerbelangrijkste. En indien het even moeilijk is kunnen wij terugvallen op samenwerkingsakkoorden met andere drukkerijen.”

En uiteraard gaat het om kwaliteit. “Wij leveren ‘oogstrelend drukwerk’ is onze slogan. Daar gaan wij voor.”

In Kontich wordt ook gelegenheidsdrukwerk aangemaakt. Zoals voor huwelijken en communiefeesten. “Het aandeel van dat soort drukwerk is zelfs stijgend”, zegt Walter Van Rompaey. “We komen vandaag op een verhouding van 80% zakelijk drukwerk en 20% gelegenheidsdrukwerk.”