Dressr Foto: Dressr

Kledingverhuurplatform Dressr haalt 250.000 euro aan financiering binnen: “Met het budget willen we meer naamsbekendheid bereiken”

Het kledingverhuurplatform Dressr, opgericht door Caroline Baeten, haalt 250.000 euro aan financiering binnen voor verdere groei van haar concept. Het geld zal gebruikt worden voor marketingdoeleinden.

Bij het Antwerpse Dressr kan je via een abonnement online kleding, accessoires en juwelen huren. Je kan er ook terecht om eenmalig stukken te huren. Vanuit een passie voor mode en mensenrechten, zocht oprichter Caroline naar een manier om de vervuilende modesector doorheen te schudden.

Lees ook: Kledingverhuurplatform maakt komaf met ‘single use’ kledingstukken

Baeten slaagde erin om een diverse groep investeerders aan te trekken, waaronder Trividend Provincie Antwerpen, Hefboom, OYA Seed van Piet Colruyt en business angel Patricia Laureys. De activiteiten in België blijven hetzelfde, maar nu is het doel de community verder uit te bouwen.

"Tot nu toe hadden we niet echt budget om met advertising bezig te zijn", vertelt Caroline. "Onlangs beseften we dat we wel bestaan, maar dat mensen ons nog niet kennen. Met de financiering kunnen we onze naamsbekendheid verbeteren. We moeten nog experimenteren welk kanaal en welke boodschap wel en niet werken. Ik denk bijvoorbeeld wel aan betaalde adds."

"De financiering betekent wel dat mensen in ons merk geloven. We weten dat ons concept werkt, gezien onze bestaande klanten. Nu willen we echt bekend worden bij het grote publiek", eindigt ze.