KMO's kunnen website laten testen

website

Nogal wat bedrijven doen grote inspanningen om een goede website op te bouwen. De vraag blijft evenwel of de klanten de site ook vinden. Het komt er voor ondernemingen op aan hun website makkelijk te laten oppikken door de zoekrobots zodat ze zo hoog mogelijk scoren. De werkgeversorganisatie Unizo en het bedrijf goudengids hebben in dit opzicht met een eigen tool het initiatief gelanceerd om de score van de websites in de zoekrobots te laten testen.

Hoe beter een website scoort bij de zoekrobots hoe meer bezoekers uiteindelijk hun weg zullen vinden naar het bedrijf. Unizo probeert zijn leden daarbij een steuntje te verlenen. De werkgeversfederatie heeft zijn partner goudengids aangesproken die in onderling overleg een tool ontwikkeld heeft. Ondernemers kunnen daartoe terecht op www.unizo.be/testmijnsite

Goudengids zoekt kennelijk nieuwe wegen op. Het bedrijf is als veelzijdig digitaal marketingagentschap een erfgenaam van het vroegere Promedia, de uitgever van de telefoonboeken. Promedia heette in een vroeger leven ook nog ITT World Directories en werd in 1968 opgezet uit de exploitatie van de groeiende telefoniemarkt.

Goudengids is met zijn pakweg 500 werknemers nog altijd gevestigd in Antwerpen. In de afgelopen jaren ging het zeker niet makkelijk. De moedermaatschapij Truvo Belgium had het met de Gouden Gids/Pages d' Or, de Witte Gilds, Mobilo en andere pubicaties niet onder de markt. goudengids.be oriënteert zich van zijn kant vooral op de kleine ondernemingen en biedt hen een ruim aanbod aan marketing en communicatie oplossingen. De klanten krijgen ook aanvullende diensten voorgesteld zoals mobiel, online, print en telefonie.