Gesparc – Gumption Group

Kontichse Gumption koopt 40 procent van Geosparc

KONTICH - Gumption koopt 40% van Geosparc, de Gentse specialist in georuimtelijke softwareoplossingen voor steden, gemeenten en hun bewoners. Gumption, met hoofdzetel in Kontich, zet zo een nieuwe stap in e-mobiliteit.

Geosparc bouwt softwareoplossingen en digitale kaarten voor zijn klanten. Daarmee beheren zij bijvoorbeeld met sensoren bewaakte parkeerplaatsen en verkeersstromen, laten ze burgers incidenten melden of het gebruik van openbare ruimte reserveren voor een verhuis of een evenement. De integratie met de systemen en processen van de klant leidt tot betere zakelijke besluitvorming, efficiëntere processen en nieuwe inzichten. Verschillende steden, waaronder Kortrijk, Leuven, Hasselt, Geel, Roeselare en Lier, werken vandaag al samen met Geosparc.

Mobiliteit

“Mobiliteit is een cruciaal thema voor overheden en bedrijven”, zegt Bart Embrechts, managing partner van Gumption. “Het e-mobilityplatform van CenEnergy was ons eerste belangrijke engagement op dat terrein. De oplossingen van Geosparc sluiten daar naadloos op aan. Met Geosparc in de groep versterken wij bovendien onze 360°-strategie: een cocreatie-aanpak voor digitale innovatie op basis van gebundelde expertise en competenties.”

“Wij geloven in de synergieën met de Gumption Group om onze groeiambitie te helpen realiseren”, zegt Kris De Pril, ceo van Geosparc. “Wij werken vooral voor steden, gemeenten en overheden. Nochtans is er belangrijk groeipotentieel voor onze toepassingen in de industrie. Samen met de Gumption Group willen wij onze markt verbreden en meer businesswaarde creëren voor de bestaande klanten. De ruggensteun van een grote en financieel gezonde groep versterkt onze marktpositie en slagkracht.”