LensOnline veroverde ook Italiaanse markt

lens

In Italië heten ze 1000Lenti. Het Antwerpse LensOnline dat contactlenzen verkoopt via het internet is nu ook marktleider geworden in Italië. LensOnline is enkele jaren geleden opgezet door Luc Cuperus en Bert Boon. Het kleine internetbedrijfje van toen is razendsnel uitgegroeid tot een toonaangevende onderneming die vandaag tekent voor een omzet van liefst 12 miljoen euro.

Belgen kopen steeds vaker via het internet. Ook lenzen. Liefst 10% van de Belgen koopt zijn lenzen vandaag online. Ze kunnen die zowel thuis laten afleveren of bij een opticien waar LensOnline mee samenwerkt. LensOnline telt vandaag liefst 120.000 klanten in België.

De dynamiek van LensOnline? Het grote aanbod. Het internetbedrijf verkoopt zowat alles. Van multifocale lenzen, daglenzen, weeklenzen,  kleurlenzen, lensvloeistof enz. Het bedrijf heeft zijn expansie evenwel heel verstandig uitgetekend. Door oa. ook commerciële contacten te leggen met opticiens waar de klanten hun bestelling kunnen afhalen en meteen ook de nodige adviezen kunnen meekrijgen. De samenwerking met de opticiens heeft de groei van het bedrijf sterk ondersteund.

Maar er is meer. De specialisten van LensOnline werken ook met doelgerichte data-analyse. Ze filteren alle mogelijke data die ze over hun klanten binnenkrijgen zodat ze hun commerciële strategie ook permanent kunnen verfijnen.

Ook de snelle expansie in het buitenland was merkwaardig. Frankrijk, Nederland, Spanje, Duitsland. LensOnline is vandaag ook marktleider in Italië. Het Antwerps bedrijf nam er een lokale internetwinkel over en bouwde die sterk uit. In Treviso zijn vandaag vier eigen werknemers aan de slag. De lenzen voor de Italiaanse klanten worden dan wél nog altijd vanuit Antwerpen opgestuurd.

LensOnline stelt vandaag 12 vaste werknemers en verscheidene freelancers te werk.