Media-Architect tekent individuele mediabegeleiding uit

media

Met de ervaring die hij onderhand opgebouwd heeft in het medialandschap heeft Nicholas Delanghe zijn eigen start-up opgezet. Hij wil bedrijven met Media-Architect begeleiden bij het uittekenen van een eigen communicatieplan. "Maar het gaat veel meer dan alleen maar om communicatie", zegt Nicholas Delanghe. "Op dit vlak is er nogal wat concurrentieel aanbod in de markt. Wij willen met Media-Architect helemaal op maat werken van het bedrijf zelf. Wij willen hen begeleiden als een architect die eveneens exclusief voor zijn bouwheren werkt."

Nicholas Delanghe heeft verscheidene jaren de regionale advertentiemarkten bewerkt. Hij legde in dit opzicht persoonlijke contacten met de klanten, was in vele opzichten hun single point of contact. Hij bouwde daarbij een heel doelgericht adressenbestand op waarmee hij nagenoeg alle provincies afdekt. "Ik had de laatste tijd evenwel vooral veel contacten in West- en Oost-Vlaanderen. Waarbij de bedrijven mij steeds vaker vroegen om hen intensiever te begeleiden. Vandaar ook de idee om mijn eigen onderneming op te zetten en van mediaplanning mijn core business te maken."

Media-Architect pakt de zaken heel individueel aan. Waarbij eerst de behoeften van de klant geanalyseerd werden, zowel afgesteld op de geografische ligging, de doelgroep, het marktsegment, het budget enz. In dit opzicht wordt een globaal plan uitgetekend dat afgesteld is op de meest geëigende media. Kranten en tijdschriften hebben daarbij een heel andere oriëntatie dan de online publicaties.

Media-Architect beschikt daarbij reeds over een indrukwekkende klantenportefeuille. Met bedrijven zoals DSM Keukens, Mline,  Swissflex, Spiers, Artex Fashion, Richa, het Sint Pieters Instituut enz.  "Naarmate de contacten met die spelers verbreed worden vragen ook de onderscheiden dealers van die merken naar mediabegeleiding", zegt Nicholas nog. "De wagen komt op die manier in beweging."

Nog meer: Media-Architect organiseert, indien wenselijk, ook events voor bedrijven. Dat heeft de jonge ondernemer eerder reeds geregeld gedaan. Met festivals bv. Maar het kan net zo goed met een personeelsfeest, een open deur, een modeshow enz. "Die activiteiten passen perfect in onze mediabegeleiding. Het is gewoon een uitbreiding ervan."