Mediahuis-gevel Mediahuis.

Mediahuis richt samen met andere mediaspelers nationale reclameregie op

Mediahuis bundelt de krachten met enkele andere media- en telecomspelers om samen een nationale reclameregie te lanceren. Op die manier willen ze adverteerders, nu en in de toekomst, de best mogelijke en meest efficiënte oplossingen bieden om te adverteren naar hun doelpubliek. De nieuwe regie zou begin 2021 operationeel moeten zijn. Het wordt een joint-venture tussen Mediahuis (44,4%), Telenet/SBS (44,4%) en Proximus/Skynet (11,2%) en zal worden gevormd door de commerciële teams van Mediahuis, SBS en Pebble Media.

Meer dan ooit is het de consument die bepaalt op welke manier hij of zij in contact komt met merken en dat maakt de customer journey een stuk moeilijker. “Voor adverteerders is het belangrijk om op het juiste moment, de juiste boodschap aan de juiste consument te bezorgen en dit via de juiste kanalen”, zegt Koen Verwee, ceo van Mediahuis België.

Mediahuis, Telenet/SBS, Proximus/Skynet en Pebble Media slaan daarom de handen in elkaar en creëren samen een nationale reclameregie. Op die manier willen ze adverteerders de meest creatieve en efficiënte oplossingen bieden om hun klanten te bereiken, over mediatypes en platformen heen. De nieuwe regie zal de reclameactiviteiten van onder andere Vier, Vijf, Zes, Gazet van Antwerpen en enkele online platformen van VRT omvatten.

Een adverteerder hoeft niet overal tegelijk te zijn. Hij moet vooral aanwezig zijn op de plaatsen waar zijn klanten zich bevinden. “Door de rijkdom aan data van de verschillende mediamerken met elkaar te combineren, ontstaat een bijzonder sterk aanbod aan segmentatie-mogelijkheden. Hierdoor zullen adverteerders hun klanten nog doelgerichter en efficiënter kunnen bereiken”, aldus Koen Verwee.