Het gamma van de producten die IZi aanbiedt, is breder dan enkel maaltijden: van een boodschap van de apotheker, de drankenhandel, lokale kledingwinkel, frituur, tot de supermarkt.
“De laatste jaren steeg de deliverymarkt hier exponentieel”, vertelt Johan Tisson van iZi België. “Dankzij de verdere digitalisering en het gemak van een levering aan huis, zal deze markt alleen nog maar stijgen. Zelfs in volle coronacrisis is vandaag slechts 14% van het totale potentieel bereikt. En daar gaan we met iZi volop op inspelen.”
Heel wat klanten vallen momenteel nog uit de boot voor een thuislevering omdat ze te ver wonen. Met de eigen koerierdienst iZiGo biedt iZi een oplossing. “We mikken heel breed en zijn door dit concept revolutionair. Binnen het uur zo’n bestelling op locatie krijgen, bestaat nog niet in België.”
Met de lancering in België steekt iZi als virtueel winkelcentrum voor het eerst de Atlantische Oceaan over. Sinds enkele maanden is het deliveryplatform actief in de drie grootste steden van Brazilië, waar de teller inmiddels op 10.000 leveringen staat.