Night Shift heuse voltreffer

zwaarzwaar

Antwerpen zal het geweten hebben. De Night Shift in de Waagnatie heeft voor de nodige vibes gezorgd. Honderden jonge zelfstandigen, start-ups, jonge ondernemers en die-hards gaven elkaar zaterdag rendez-vous voor een wel originele netwerkmeeting met delicious food, toffe muziek en leuke gesprekken.

Voor wie nu even uitgekeken is op de traditionele netwerk events, de recepties en de klassieke beurzen was de Night Shift een voltreffer. De idee achter het hele project: business never sleeps. Waarom zouden jonge ondernemers elkaar ook niet kunnen ontmoeten tijdens een fuif, een party, een etentje? Het project werd twee jaar geleden opgezet in Gent door Maxime Neslany, Jean-Michel Teerlinck en Mathieu Luyens. Ze brachten startende ondernemers en gevestigde waarden bijeen om op een inspirerende, informatieve maar toch informele manier kennis te maken met elkaar, met elkaars diensten en elkaars producten. Het succes was zo groot dat hun initiatief verleden jaar al uitgebreid werd tot het drieluik Gent-Antwerpen-Kortrijk.

Dit jaar was Antwerpen dus opnieuw aan de beurt. "Elk event van Night Shift is sterk lokaal verankerd", zeggen de organisatoren. "We creëren een publiek van zelfstandigen uit de regio die hun netwerk willen uitbreiden."

Voor het event in de Waagnatie hadden zich zo'n 60 standhouders aangemeld. Onder hen de stad Antwerpen met het Antwerp Startup corner. De stad wil lokaal talent laten zien en interessante kruisbestuivingen opzetten. Verder waren er bedrijven vertegenwoordigd als Bolides, Boozeplace, Domo Arrigato, Paradise Satudays, Seeq, Suitcase, Thirst, Van Breda-Van Paeschen, Ducati A, BMW Centrauto, Vranken-Pommery, PickMeUp, Tsjing enz. De standhouders waren heel divers maar daar is het de organisatoren nu net om te doen.

Ook uw website Made in Antwerpen was van de partij. Onze hostess heeft U allicht aangesproken.

Nieuw was wél dat de Night Shft vooraf gegaan werd door een Night Shift Conference. Partner in het opzetten van de conference is de Vlerick Business School. Professor Gino Van Ossel van Vlerick, een specialist in retail hield een lezing waarvoor flink wat belangstelling was.

[gallery link="file" ids="8527,8529,8530,8531,8532,8533,8534,8535,8536,8537,8538,8539,8540,8541,8542,8543,8544,8545,8546,8547,8548,8549,8550,8551,8552,8553,8554,8555,8556,8557,8558,8559,8560,8561,8562,8563,8564,8565,8566,8567,8568,8569,8570,8571,8572,8573,8574,8575,8576,8577,8578,8579,8580,8581,8582,8583,8584,8585,8586,8587,8588,8589,8590,8591,8592,8593,8594,8595,8596,8597,8598,8599"]