OdetteLunettes

Odette Lunettes pakt e-commerce anders aan sinds de coronacrisis

ANTWERPEN – In maart gingen alle niet-essentiële winkels in België op slot door de coronacrisis en dat was bij Odette Lunettes op de Meir in Antwerpen niet anders. Het Antwerpse brillenmerk van Eline De Munck en Bob Geraerts moest de focus extra richten op e-commerce, al is een bril op afstand kopen niet evident. Via een samenwerking met technologiebedrijf Sparkcentral tekende Odette Lunettes toch een alternatieve oplossing uit.

Sociale media en digitale relaties met klanten maakten al langer onderdeel uit van de marketingaanpak van Odette Lunettes, maar toch moest het Antwerpse brillenmerk zich een stukje heruitvinden. Daarom ging het in zee met Sparkcentral dat al jaren inzet op persoonlijke connecties via digitale kanalen.

“Consumenten kiezen graag voor het pad waarbij de ‘effort’ zo laag mogelijk ligt. Hoe beter de digitale klantervaring wordt, hoe liever we dus online zullen shoppen”, zegt Christoph Neut, ceo Sparkcentral. En dus voegde Odette Lunettes ook Whatsapp toe aan haar communicatiekanalen.

Via het Sparkcentral platform kan Odette Lunettes nu op elk moment communiceren met (potentiële) klanten. Of dat nu een reactie onder een foto of een medische vraag over een oogmeting is. Alles komt binnen in 1 inbox, van WhatsApp tot Instagram tot online formulieren. Zo wordt er nooit een kans gemist om persoonlijk contact te leggen. Via WhatsApp verloopt ook de communicatie over het bestel- en leveringsproces.

“Ik raad merken aan om al hun digitale touchpoints in kaart te brengen”, aldus Eline De Munck. “Door elke digitale connectie met je klant te verbeteren, kom je tot de beste klantenervaring.”