8 Antwerpse start-ups ontvangen steun voor innovatief project
ANTWERPEN - De stad Antwerpen trekt 700.000 euro uit aan investerings- en exploitatiebudget voor acht geselecteerde projecten van Antwerpse start-ups.… Lees meer
Met haar ICT-achtergrond, een master ‘innovation in entrepreneurship’ van Vlerick en een carrière bij grote bedrijven zoals Shell, Proximus, Sanoma Media, Telenet en bpost, koos Carole Lamarque op 40-jarige leeftijd voor het ondernemerschap. In 2015 werd ze vennoot van Duval Union.
Deze ‘agent of change’, zoals Duval Union zichzelf omschrijft, begeleidt merken en bedrijven om zich continu aan te passen op weg naar innovatie en disruptie. Het komt erop aan meer te denken in termen van start up, wendbaarheid, flexibiliteit en effectiviteit.
Innovatie is al altijd de rode draad in Carole Lamarque haar loopbaan geweest: de ene na de andere innovatieve en disruptieve techologie heeft ze in de markt gezet. Zij is expert innovatieve marketing bij uitstek. En dat blijkt ook uit haar boek ‘Influencers’ dat recent bij Lannoo Campus verscheen.
Influencer marketing is in opmars. Een Influencer is een invloedrijk persoon die online je merk vooruitstuwt.
“Ook Belgische merken en agentschappen zijn ermee bezig. Maar het plaatje moet kloppen. Je kan niet zomaar eender welke beroemdheid voor je kar spannen. Het mag niet artificieel zijn. Je product of dienst moet aansluiten bij de persoonlijkheid en de leefwereld van de influencer. Er zijn verschillende influencer ‘persona’. Op basis van hun bereik, engagement en relevantie identificeer je de meest waardevolle influencers in je sector”, zegt Carole Lamarque.
Influencer marketing is het meest ingeburgerd bij consumentengoederen. Mode en Lifestyle scoren het best. Automotive en de overheid staan nog nergens met influencer marketing.
Carole Lamarque: “De sociale media hebben mijn vak flink door elkaar geschud. De consument heeft daardoor zijn eigen medium gekregen. 50 jaar lang vuurden bedrijven irritante marketing op de klant af, stonden ze te roepen en de klant moest de inspanning doen. Nu is het andersom. Het komt erop aan zo dicht mogelijk bij je klant te komen. Customer obsessed, heet dat. Je moet je klant volgen. Maar niet uitsluitend digitaal prediken, hoewel online een belangrijke uitdaging is.”
ANTWERPEN - De stad Antwerpen trekt 700.000 euro uit aan investerings- en exploitatiebudget voor acht geselecteerde projecten van Antwerpse start-ups.… Lees meer
MORTSEL - Dhurata Karabolli heeft in de Eggestraat van Mortsel net haar VIP Strijkatelier geopend. “Mensen hebben weinig te tijd… Lees meer
ANTWERPEN - Fubo, het boekingsplatform voor uitvaarten van de Antwerpse ondernemer Sascha Goldstein, en het Vlaams Tram- en Autobusmuseum kondigen… Lees meer
ANTWERPEN - Wie op zoek is naar een piekfijn hemd of uiterst elegant maatpak, kan sinds kort terecht bij de… Lees meer
ANTWERPEN - Met de slogan “Elektrisch vrachtvervoer, bent u er klaar voor?” stelde Van Mossel maandag de nieuwe, volledig elektrische… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen