“Verenigingen hebben vaak het budget niet voor een nieuw logo of een sprekende huisstijl en dat in een tijd waarin het allemaal veel meer visueel wordt”, benadrukt Tomas Mennes, bezieler van Ontwerpbureau Wit. “Het is hoe langer, hoe belangrijker om in één oogopslag te tonen wie je bent en waar je voor staat. Ook een goed doel heeft er baat bij om sterk voor de dag te komen, al was het maar om zo meer fondsen te kunnen werven.”
De rebranding, met een waarde van 3.600 euro, gebeurt volledig op maat van de organisatie. Zo kan die vereniging zich nog beter laten zien en wellicht ook gemakkelijker fondsen inzamelen om hiermee dan weer anderen te kunnen helpen.
Tot 28 februari kan je je favoriete goede doel nomineren die volgens jou een rebranding verdient. Het team van Wit bekijkt alle nominaties en gaat na wie de meeste nood heeft aan een nieuw logo en huisstijl. Op 15 maart wordt de shortlist met de vijf gekozen organisaties gepubliceerd. Dan kan er worden gestemd. Op 30 maart maakt het ontwerpbureau uit Essen de winnaar bekend.