Opnieuw 13% groei voor sauzenproducent Manna Foods

sylvie

Sauzenproducent Manna Foods zag zijn omzet verleden jaar opnieuw met 13% stijgen tot 29 miljoen euro. De groeicijfers komen bovenop de resultaten van 2014. Toen was er eveneens een groei van 15%. De sauzenproducent uit Wijnegem moet het daarbij niet enkel van zijn bekende bolognaise- en currysauzen hebben. Naast zijn mayonaise biedt Manna ook een uitgebreid gamma aan koude sauzen aan en produceert het zowel onder de eigen merknaam als onder private label.

Een van de absolute succesverhalen bij Manna is de bolognaisesaus die voortaan niet enkel in gezinsbokalen maar ook in kleinere verpakkingen op de markt wordt gebracht. Manna mag zich naar eigen zeggen gerust “king in bolognaiseland” noemen. “Ondanks de stevige concurrentie in dit marktsegment verwerven we als sauzenspecialist een steeds groter marktaandeel”, legt CEO Sylvie Van den Broeck uit.

Ook de export gaat de afgelopen vijf jaar voortdurend in stijgende lijn. “Op vijf jaar tijd maakt uitvoer ondertussen een kwart van onze omzet uit”, aldus nog Van den Broeck. Vooral in Afrika liet Manna een sterke groei optekenen maar ook dichter bij huis werkt Manna gestaag door aan de export. Onder andere de Nederlandse en Italiaanse consumenten maken steeds vaker kennis met de mayonaise en andere sauzen van Manna Foods.

Bij het familiebedrijf van de vierde generatie wordt met het oog op de toekomst de winst voortdurend geherinvesteerd. Niet alleen in infastructuur en productie maar ook in de juiste mensen. Zo werden de voorbije tijd niet alleen de marketing- en salesafdeling versterkt maar ook het kwaliteitsteam mocht rekenen op een stevige extra input.

In de fabriek van Schoten wordt vandaag een nieuwe productielijn voor de aanmaak van sauzen officieel in gebruik genomen. Het gaat om een investering van 1,5 miljoen euro. Burgemeester Maarten De Veuster zal de startknop indrukken. De nieuwe lijn moet op grote schaal looksaus, samurai, fritesaus en mayonaise aanmaken.