Foto: Esther Vandebroek Foto: Esther Vandebroek

Pop-upwinkels in Kloosterstraat ontvingen al 23 ondernemers sinds eerste opening in november 2022

Na de eerste opening in november 2022, kennen de pop-upwinkels in The Box een bezettingsgraad van bijna 100%. Eén onderneemster opent nu haar eigen winkel nadat ze eerst haar winkelconcept uitprobeerde in The Box in Antwerpen.

23 ondernemers gebruikten The Box of boekten het pand al om hun winkelconcept uit te testen. Met als gevolg dat de bezettingsgraad van het pand sinds de opening zo goed als 100% is. Sommige ondernemers besloten al na een week uittesten om extra periodes bij te boeken.

The Box trekt verschillende ondernemers aan met een variatie aan concepten. 11 van de 23 ondernemers komen van buiten de provincie Antwerpen. 31% van de ondernemers opende een winkel voor mode, 22% voor interieur en decoratie en 12% voor accessoires en juwelen. Zo opende Lien Van Berkel van Glint Fashion al eens een pop-up voor hippe reisbenodigdheden. Lien besloot intussen om van haar bijberoep haar hoofdberoep te maken en opent in september haar eigen winkel.

Foto: Lien van Berkel

Schepen voor middenstand Koen Kennis: “Hier zie ik het bewijs dat Antwerpen anno 2023 nog steeds die dynamische, aantrekkelijke winkelstad is, met een reputatie tot ver over de grenzen heen. Uit alle onderzoeken blijkt dat mensen eerst en vooral naar hier komen om te winkelen. Het publiek vindt hier de ondernemers, de ondernemers hun publiek.”

Hieronder enkele beelden van de huidige bezetting.

Plants & Stuff. Foto: Esther Vandebroek
Plants & Stuff. Foto: Esther Vandebroek

Guave x El Residu. Foto: Esther Vandebroek
Guave x El Residu. Foto: Esther Vandebroek

Gabian. Foto: Esther Vandebroek
Gabian. Foto: Esther Vandebroek