Printer Services rijdt tot in Luxemburg

alohaPrinters worden vandaag almaar goedkoper. Ze worden echter net zo kwetsbaar. Wie voor de zoveelste keer problemen onderkent met zijn Brother of zijn Samsung zal zich allicht vertwijfeld afvragen waar hij met zijn ellende terecht kan. Printer Services uit Lint rijdt tot in Luxemburg of West-Vlaanderen om “het ding” weer op gang te krijgen.

Vader Maes had ooit een zaak in schrijfmachines. Hij zorgde bij zijn klanten uiteraard ook voor technische assistentie en deed herstellingen. In de loop van de jaren heeft zoon Dirk Maes die activiteiten verlegd naar printers. Printer Services draait nu op vier vaste personeelsleden en enkele freelancers.

Met een omzet van 600.000 euro op jaarbasis draait de firma uit Lint vandaag vrij behoorlijk. “Wij verkopen printers, onderhouden ze en interveniëren wanneer er problemen zijn”, zegt zaakvoerder Dirk Maes. “Wij doen nagenoeg alle merken. Alhoewel dat niet altijd evident is. Voor sommige merken raak je moeilijk aan vervangstukken.”

Printer Services bedient in dit opzicht het hele land. Tot in West-Vlaanderen, Luxemburg en het zuiden van Nederland. “Wij volgen geregeld klanten die elders ook filialen hebben”, zegt Dirk Maes. “Wij hebben ons dienstenpakket trouwens ook geleidelijk aan uitgebreid tot een totaalpakket, op maat en wens van elke klant. Wij konden immers vaststellen dat onze klanten wel meer vragen hadden dan alleen maar het onderhoud of de herstelling van hun printer.”

“Zo halen wij bijvoorbeeld ook de lege cartridges op,” legt Dirk uit, “die vervolgens gerecycleerd worden. Onder onze eigen naam –Printer Services- brengen we een lijn gerecycleerde, compatibele toners op de markt. Kleine zelfstandigen, kmo’s en grote bedrijven kunnen bij ons dus terecht voor zowel de aankoop van een printer, het onderhoud, de herstellingen, de levering van toners en inkjetcartridges tot en met het ophalen van lege cartridges.

“Om iedere klant op zijn specifieke wensen te kunnen bedienen” somt partner Michiels Werner op, “kan hij kiezen uit vier servicepakketten. De “Carry-in” waarbij de printer bij ons wordt binnengebracht en hersteld. De “On-site” formule waarbij we herstellingen en onderhoud uitvoeren bij de klant en hiervoor uurloon en verplaatsing aanrekenen. Of de klant kiest voor de “Fixed price” waarbij ze minimum 5 tegoedbonnen per jaar aankopen die elk recht geven op een gratis interventie met alle kosten (herstelling, verplaatsing, onderdelen) inbegrepen. De vierde mogelijkheid is een contract naar believen dat de klant naar eigen voorkeur samenstelt : alle interventies same day of next day, het leveren van tonercartridges inbegrepen,enz…”

“Elke herstelling voor iedere klant voeren wij gegarandeerd binnen 48 uren uit” besluit Dirk Maes. “Hiervoor beschikken wij over een enorme voorraad aan reserve-onderdelen in eigen magazijn, en dit voor alle soorten printers (laser-, inkjet-, matrix en designjetprinters), plotters en copiers van de grote merken HP, Brothers en Lexmark. Bovendien hebben al onze medewerkers een jarenlange ervaring en expertise waardoor 90% van alle herstellingen binnen de 20 minuten perfect zijn uitgevoerd. Ook dat maakt namelijk deel uit van ons totaalpakket aan services”.