Tim Anders Pro Industry

Pro Industry wil Vlamingen veroveren met deur-aan-deur sollicitaties

ANTWERPEN - Het Nederlands uitzendkantoor Pro Industry, dat recent een kantoor heeft geopend op het Eilandje, pakt op 6 februari uit met deur-aan-deur sollicitatiegesprekken. Het interimbureau, gespecialiseerd in profielen voor de procesindustrie, volgden al een Vlaamse inburgeringsworkshop die ze nu in de praktijk zullen omzetten. Pro Industry wil de komende 3 jaar in totaal 8 Vlaamse vestigingen openen.

Normaal gezien trek je zelf naar het kantoor van je toekomstige werkgever (of uitzendbureau) voor een sollicatiegesprek. Aangezien Pro Industry de Belgische markt nog moet veroveren, maken ze voor Vlaamse sollicitanten een uitzondering. Het Nederlands uitzendkantoor plant op 6 februari een rondje thuisconsultaties, of beter: thuissollictaties, in en rond Antwerpen om de geknipte kandidaat te vinden voor tal van Vlaamse jobs als procesoperator, machine-operator, logistiek medewerker, monteur, enzovoort.

"Uiteraard zijn de kandidaten, die we op voorhand screenden op basis van hun cv en motivatiebrief, op de hoogte dat we langskomen", zegt Tim Andeweg, directeur België van Pro Industry. "Zij zullen ons tijdens het gesprek moeten overtuigen van hun kwaliteiten. Door naar hen thuis te gaan in plaats van dat zij zich moeten verplaatsen, hopen we alvast dat ook wij goede punten scoren bij deze Vlaamse sollicitanten."

Nederlandse groei achterna

In Nederland stelt Pro Industry zich op dit vlak al jaren erg flexibel op. "Als een sollicitant aan de andere kant van het land woont, vinden we het maar normaal dat we op een centrale plek tussen beide locaties afspreken. Zo hebben we al sollicitatiegesprekken afgenomen in een brasserie, op de luchthaven en in een hotel. Op die manier ontstond ook het idee voor de deur-aan-deur sollicitaties in België", legt Andeweg uit.

Met 17 vestigingen en 1.250 uitzendkrachten is Pro Industry momenteel marktleider in Nederland binnen de proces- en maakindustrie. “Ons bedrijf draaide afgelopen jaar net iets meer dan 60 miljoen euro omzet in Nederland”, zegt Andeweg. Dit succes maakt echter dat de verwachtingen voor België ook bijzonder hoog liggen. Zo mikt Pro Industry in 2024 op een omzet van 18 miljoen euro.