Realdolmen

Realdolmen kiest voor digitale flow

KONTICH - IT-speler Realdolmen, met een belangrijk kantoor in Kontich, heeft de digitale transformatie ingeruild voor de digitale flow. “Het is een verhaal zonder einde, zonder startpunt of eindmeet, die vandaag met morgen verbindt. De bedoeling is om van digitaal een hoeksteen te maken binnen je organisatie”, aldus marketing manager Thomas Verschueren.

De laatste jaren is digitale transformatie een modewoord én containerbegrip geworden en hoewel elk bedrijf zal zeggen ermee bezig te zijn, merkt IT-specialist Realdolmen naar eigen zeggen dat de interne en externe appreciatie ervan, alsook de graad van succes zeer uiteenlopend is. Bij Realdolmen zeggen ze dat het beter kan. “Vanaf nu praten we dan ook enkel nog over een continue digitale flow, een verhaal zonder einde, zonder startpunt of eindmeet, die vandaag met morgen verbindt. Voor Realdolmen en zijn klanten wordt de digital flow vanaf dit jaar het nieuwe normaal.”

In beweging blijven

In een wereld waarin technologische en economische mogelijkheden exponentieel groeien, komt het erop aan niet te verstarren. “Dat is niet alleen zo voor Realdolmen zelf. Alle organisaties kampen met deze problematiek”, luidt het bij Realdolmen.

Realdolmen gelooft in 'en-en denken', beide tegelijkertijd doen, parallel met elkaar, en daarbij de kracht van tegenpolen gebruiken. “De bedoeling is om van digitaal een hoeksteen te maken binnen de organisatie. Al te vaak worden digitale projecten gezien als losstaande projecten, parallel met de dagelijkse ‘business-as-usual’-activiteiten. Het is perfect oké als organisatie om op verschillende snelheden te werken, maar op een bepaald punt moeten de verschillende sporen opnieuw samenkomen, op regelmatige basis, voor al het personeel binnen de organisatie en niet enkel voor een selecte groep. Het digitale blijft dus veel te dikwijls gereduceerd tot een zijspoor en kan zo eigenlijk niet de gewenste resultaten opleveren”, aldus Verschueren.

Realdolmen, lid van de Europese GFI Groep, bedient met ongeveer 1.600 hooggeschoolden in de Benelux meer dan 1.000 klanten op strategisch, tactisch en operationeel ICT-vlak.