Rebranding voor producten van Atab

theuns

Atab heeft zijn productlijn Aquaplan volledig gerestyled. De Antwerpse specialist voor vochtproblemen wilde vooral dichter bij de gewone consument staan en heeft zijn aanbod daarom gebruiksvriendelijker gemaakt met eenduidige kleurcoderingen.

Aquaplan viert dit jaar zijn 30ste verjaardag. Dit is meteen ook het moment om onze producten een rebranding te geven, stelde verkoopsdirecteur Peggy Boeykens bij de voorstelling van de nieuwe verpakkingen. Niet enkel de professionele gebruiker maar ook de gewone consument zal er makkelijker de producten kunnen door vinden die ze specifiek nodig hebben.

Atab is een van de industriële iconen van Antwerpen. Het bedrijf is ooit gesticht als de Antwerpse Teer- en Asphaltfabriek en specialiseerde zich in dakdichtingsmaterialen, waterdichtingssystemen en isolatiemateriaal. Atab heeft in dit opzicht verscheidene industriële revoluties overleefd. Enkele jaren geleden werd de groep overgenomen door het Canadese concern IKO dat de Antwerpse vestiging sindsdien als zijn Europese hub beschouwt.

"Wij zijn in al die jaren verder uitgegroeid tot de algemene marktleider in diverse waterdichtingsconcepten", zei CEO Dirk Theuns van de Antwerpse fabriek nog. "Wij hebben onze professionele systemen ondertussen ook binnen het bereik van de potentiële consument gebracht."

Het mag opmerkelijk heten dat Atab zich ondertussen ook geëngageerd heeft voor de verdere uitbouw van Blue Gate, de industriële zone op het Antwerpse Zuid dat het vooral van innovatieve productiebedrijven wil hebben. Atab investeert in dit opzicht in duurzaamheid.