Reynders Etiketten

Reynders Etiketten uit Boechout valt in de prijzen

BOECHOUT – Reynders Etiketten heeft afgelopen week in Parijs de Trophée de l’Etiquette Numérique 2020 gekregen voor zijn innovatieve uitwerking van de nieuwste geneverlabels voor Hooghoudt, de gekende distilleerderij uit het Nederlandse Groningen.

Reynders Etiketten uit Boechout is als familiebedrijf ruim 60 jaar bedreven in zelfklevende etiketten en shrinksleeves. Naast België heeft de groep Reynders label printing vestigingen in Frankrijk, Polen, Spanje en India. Het bedrijf is uitgegroeid tot een belangrijke innovatieve speler op de verpakkingsmarkt van alle sectoren: voeding, cosmetica, pharmacie, chemie, automotive.

Het Franse vakblad Etiq&Pack organiseerde voor het tiende jaar op rij zijn wedstrijd voor digitaal gedrukte etiketten. Reynders Etiketten stuurde maar liefst vier inzendingen in: telkens één voor een jenever, een gin, een whisky en een bier. Met twee vielen ze in de prijzen.

Naast een eervolle vermelding voor de whiskylabels, waren het de geneverlabels voor Hooghoudt die de hoofdprijs wegkaapten in de categorie boissons spiritueux.

Internationale erkenning

Reynders Etiketten is absoluut blij met deze prijs die nogmaals de internationale aanwezigheid van het familiebedrijf uit Boechout in de verf zet. De Antwerpse drukker wordt dus in Parijs bekroond met labels voor een Nederlandse stoker, die op zijn beurt met deze raw en dirty genevers naar de Amerikaanse markt trekt. Voor de uitwerking ging het Nederlandse verkoopteam van Reynders al in de ontwerpfase brainstormen met Hooghoudt en zijn designbureau om alle technische mogelijkheden ten volle uit te spelen.