SKM

SKM bouwt B2B services uit

SKM in Aartselaar heeft sinds kort een belangrijke b2b groeipijler toegevoegd: SKM for Business. Naast consumenten in de watten leggen, biedt deze multimerkenmodezaak ook services op maat aan bedrijven.

“Meer en meer kloppen bedrijven bij ons aan om een volledige look uit te werken voor hun medewerkers die bijvoorbeeld een beursstand bemannen. Met onze ‘Style Your Staff’ service zorgen we voor een bijpassende outfit: voor de heren een mooi maatpak, met bijpassend hemd, das en broeksriem, want die wordt al eens vergeten en maakt een kostuum echt af. Ook de dames passen we in ons b2b verhaal in”, zegt bestuurder Dominique Somers die samen met haar echtgenoot Steven De Hertogh de zaak leidt sinds augustus 2016.

De SKM-stijladviseurs kennen de collecties door en door en weten op sublieme wijze merken te combineren. In het aanbod zitten meer dan 140 merken, diverse stijlen - van klassiek tot casual -
 in allerlei maten. Voor de heren gaat dat van maat 44 tot 72 en bij de dames van maatje 34 tot 56.
“Dat is een sterke troef die we willen verder zetten. Zo kunnen we iedereen van kop tot teen kleden. SKM vertrekt vanuit de wensen van de klant, de look van het bedrijf. De medewerkers komen naar de modezaak of de stijladviseurs van SKM gaan naar het bedrijf om de maten op te nemen”, voegt Steven De Hertogh eraan toe.
Kleding personaliseren met het logo of de bedrijfsnaam is mogelijk.

SKM “Exclusive Experience” is een andere service voor bedrijven om het personeel te verrassen met een bedrijfs- of team event dat iedere deelnemer zal bijblijven. “Het 5 000 m2 SKM-complex wordt dan exclusief voorbehouden zodat een bedrijf een presentatie kan geven, met een (walking) diner en shopping avond, een complete ‘experience’ met bijvoorbeeld gin-tonic bar, visagisten, kappers, ... “, licht Dominique Somers toe.

Tenslotte heeft SKM ook een alternatief uitgewerkt voor het online shoppen voor B2C klanten: de gloednieuwe “try out-fit service”. Via een vragenlijst op de website vult de klant zijn maten, voorkeur stijlen en merken in. Aan de hand daarvan legt de shopassistent een gepersonaliseerd pakketje in de winkel klaar voor de klant.