Starter van de week: REHAPPY doorbreekt taboe rond verslaving
Vandaag lijdt 1 op 10 mensen aan een verslaving. Ook bij bedrijven is het dus niet vreemd dat medewerkers een… Lees meer
Met drie winkels in het Antwerpse heeft de slaapspecialist Sleeplife in de regio een sterke marktpositie bezet. De 16 winkeluitbaters binnen de nieuw opgezette coöperatieve gaan ervan uit dat je een bed of een matras niet via het internet kunt kopen. Ze bieden hun klanten daarom een “belevenis” aan. Nogal wat coöperanten maakten vroeger deel uit van de keten Sleepy maar in het feit dat het management er resoluut voor online verkoop koos werd de samenwerking met de franchiseketen verbroken.
Een bed kopen doe je effectief niet elke dag. Het is een hele uitdaging. De juiste combinatie van een bedbodem, een matras, een dekbed en een kussen is nu eenmaal niet evident. De nieuwe coöperatieve Sleeplife is ervan overtuigd dat degelijk advies van “slaapadviseurs” hierin heel belangrijk is. Vandaar het initiatief om van de nieuwe keten een beleving te maken. Bij die beleving hoort ook een digitale strategie. Maar dan wél als een verlengstuk en niet omgekeerd.
Zowel in Merksem, Wilrijk als Sint Niklaas hebben de winkels van Sleeplife inmiddels een doorstart genomen. Samen met de 13 andere vestigingen, verspreid over heel Vlaanderen houden de individuele winkelhouders-aandeelhouders er een heel eigen lijn aan. Als aandeelhouders zijn ze heel erg betrokken bij de strategie van “hun” onderneming. Zo oa. ten aanzien van de Ergosleep-studio waarin de klanten hun slaap-DNA kunnen laten vaststellen. De resultaten die de studio aangeeft kunnen tot de verkoop van een totaal ergonomische lattenbodem leiden bv.
Sleeplife staat voor de jaarlijkse verkoop van zo’n 7500 bedden en 10.000 matrassen. Daarbij is een omzet van pakweg 30 miljoen euro gebudgetteerd. De overkoepelende organisatie boven de winkels, Phenix Retail wordt aangestuurd door Wim Herman.
In de komende jaren zullen ongetwijfeld nog verschillende bijkomende winkels geopend worden. Vooral dan in het Brusselse en later ook in Wallonië. Herman gelooft in de groei van de groep: “Steeds meer klanten zijn ertoe bereid te investeren in een goed en mooi bed. Het besef dat kwaliteit belangrijk is voor de nachtrust en uiteindelijk ook voor de levenskwaliteit is veel groter dan vroeger”, zegt hij.
Vandaag lijdt 1 op 10 mensen aan een verslaving. Ook bij bedrijven is het dus niet vreemd dat medewerkers een… Lees meer
Door een joint venture die Initial, deel van de Rentokil Group uit Aartselaar, in 2016 sloot met cws mocht Rentokil… Lees meer
1 Belg op 3 verdikte sinds de start van de pandemie. Daartegenover zijn wel 58% van de Belgen gemotiveerd om… Lees meer
Van Mossel Automotive Groep, met Belgisch hoofdkantoor in Antwerpen, heeft een overeenkomst bereikt met de familie Devos-Capoen. Via een joint… Lees meer
Sam Pelgroms, gekend van Entrez, neemt samen met zijn vriendin Laura Nollet het gekende The Venue langs de A12 over.… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen