Marc Bresseel – Luka Bresseel

Starter van de week: Luka Bresseel lanceert keto-friendly foodbrand OKONO

Tijdens de tweede lockdown lanceert de jonge Antwerpse ondernemer Luka Bresseel OKONO, een nieuw keto-friendly foodbrand. De keto-levensstijl wint in België aan populariteit, maar toch ontdekte Luka dat er iets ontbrak. In het dieet zitten er namelijk zo goed als geen koolydraat- en suikerarme snacks en daar gaat OKONO verandering in brengen.

Dat hij zou ondernemen, wist Luka Bresseel al op jonge leeftijd. Ondernemen zit namelijk in zijn bloed. Papa Marc Bresseel is founding partner van marketing- en communicatiegroep Duval Union. Ook Luka zijn interesses lagen in dezelfde sector als zijn vader. Daarom begon hij in 2016 aan de studie Marketing aan de Karel de Grote Hogeschool, waar hij in 2020 afstudeerde.

De vader van Luka was tevens zijn inspiratiebron om OKONO op te starten: “Hij worstelt al jaren met zijn gewicht en het keto-dieet bleek voor hem de oplossing te zijn”, verklaart Luka Bresseel. “Maar bij keto moet je heel wat voorbereiden en kan je nooit eens genieten van een snack. We vonden dat dit beter kon en werkten het concept rond OKONO samen uit.”

Het keto-dieet is een koolhydraat- en suikerarm eetpatroon, waarbij (goede) vetten worden gezien als iets positief. Zodra het lichaam minder koolhydraten binnen krijgt en het meer vetten en eiwitten inneemt, schakelt het over op vet als energiebron en verbrandt het vet. Met het aanbod van OKONO aan keto-vriendelijke producten, waaronder chocolade, granola, een broodmix en MCT-olie, probeert hij het makkelijker te maken voor al wie een keto-dieet volgt en eens wil snacken. Bovendien zijn alle producten vegan en lactose- én glutenvrij.

Wereldwijde populariteit

De ketogene levensstijl kende de laatste jaren een exponentiële groei. In andere landen, vooral in de Verenigde Staten, is keto al enkele jaren enorm populair. “België kan als centrum van Europa hierin een voortrekkersrol spelen. Niemand kan echt voorspellen wat de komende maanden zullen brengen. Maar de groeiende 'keto-community' in België maakt dat er potentieel is. Daar geloof ik rotsvast in”, aldus Luka Bresseel.

Vanaf 14 december zijn alle producten van OKONO wereldwijd verkrijgbaar via OKONO.EU.

Meer info over starters vindt u op onze overzichtspagina. Bent u ook een starter of kent u zo iemand? Laat het ons weten via redactie@madeinantwerpen.be en zo komt u de komende weken misschien in de schijnwerpers te staan.