Maarten Staps, 47 jaar, is oorspronkelijk afkomstig uit Nederland. Hij heeft een verleden in de hotelwereld en heeft zo heel de wereld afgereisd. Sinds 2012 noemt hij Schoten zijn thuishaven. Als je denkt aan hotels dan denk je meteen aan eten en drinken en daar ligt zijn passie. Maarten komt vaak in Italië en eet daar graag cannelloni. Toen hij in België zocht in de supermarkt naar cannelloni vond hij dat dit vaak ontbrak. Zo is het idee van de foodkit ontstaan.
“De foodkit is gemakkelijk samengesteld”, legt Maarten Staps uit. “In de foodkit zit: een ovenschaaltje met 8 buisjes cannelloni, een spuitzak, de kruidenmix en de Sauce Royal. Het enige dat je nog zelf moet toevoegen is, het al dan niet vegetarisch, gehakt en de kaas. We hebben hiervoor gekozen zodat je de foodkit kan kopen en tot 9 maanden kan bewaren in de kast. Op de achterkant van de doos staan gemakkelijk te volgen instructies. Je kan dit stappenplan volgen voor een lekkere basis. Of je kan zelf nog variëren met wat meer groentjes zoals, paprika, tomaat, … .”
Vorstelijk imago
“Met de naam ‘King Tony Cannelloni’ wou ik het vorstelijk imago en de kwaliteit van onze cannelloni heel duidelijk overbrengen”, vertelt Maarten Staps. “Zo kom je al snel bij een koninklijk huis. De alliteratie klinkt ook heel mooi in het Nederlands en door de Tony toe te voegen klinken we internationaal ook goed!”
Er zijn al twee foodkits te verkrijgen: een vegetarische gehakt versie, de versie met gehakt maar natuurlijk kunnen er ook meerdere groenten worden toegevoegd waardoor het een geheel persoonlijke versie wordt. Binnenkort zal er ook een glutenvrije versie beschikbaar zijn. “We zijn ook bezig met merchandising om er een totaalbeleving van te kunnen maken” voegt Maarten Staps nog toe. “De foodkits liggen momenteel in Carrefour supermarkten en enkele Jumbo’s maar we zijn bezig met uitbreiden naar andere winkels zoals Delhaize en Albert Heijn. Dus als er supermarkten geïnteresseerd zijn mogen ze zich zeker melden.”