Na Brussel trekt Antwerpse Buzz ook naar Gent
Na Antwerpen en Brussel zet BUZZ ook voet aan grond in Gent. Hilde Van Malderen moet het Antwerpse agency van… Lees meer
Eos Tracé is een online medium van Uitgeverij Cascade in Antwerpen dat marktleider in Vlaanderen is op het vlak van populair wetenschappelijke uitgaven.
Eos Tracé is deel van het merk Eos, net zoals iedereenwetenschapper.be. Zoals veel initiatieven bij Uitgeverij Cascade, werkt Eos Tracé als een start-up.
De Eos-redactie is overtuigd dat er nood is aan gemakkelijk toegankelijke en goed gecontroleerde informatie over voeding. Steeds meer mensen willen de impact van hun keuzes kennen en dat zowel op het vlak van gezondheid, milieu, dierenwelzijn en sociale gevolgen. Als jij ook wil weten wat er op je bord ligt, dan moet je Eos Tracé in het oog houden dat hierover kennis verzamelt.
“We werken per product en we presenteren alles in lijn met het productieproces. De lezer kan elke stap in het proces volgen en de impact ervan leren kennen. We hebben voor deze presentatie gekozen omdat het de lezer in staat stelt op een logische manier de complexiteit en de nuances te ontdekken”, zegt Kristine Ooms, algemeen directeur Uitgeverij Cascade.
Eos Tracé startte enkele maanden geleden met een eenvoudige site en een haalbaar tempo: één tracé per maand. In januari is het zalm tracé aan de beurt. Later zal de site ongevormd worden tot een toegankelijke voedingsdatabank.
De informatie op de site is vrij raadpleegbaar voor iedereen, maar Eos Tracé doet een oproep tot ‘the crowd’. Iedereen die dit initiatief een hart onder de riem wil steken, kan een bijdrage van € 1 per maand of € 12 op jaarbasis overmaken. Een beetje te vergelijken met de steunoproep die Jimmy Wales, oprichter van Wikipedia, bij elk lemma deed in een banner om zijn online encyclopedie in stand te houden.
“We doen onze oproep op vrijwillige basis omdat we de informatie zo open mogelijk willen houden. Hoe meer er bewust wordt gekozen, hoe beter we er allemaal van worden. Wie betaalt, zal in elk geval altijd toegang tot de informatie blijven krijgen. We werken aan plannen om onze steunende leden ook meer zeggenschap te geven in de keuze en behandeling van de informatie”, voegt Kristine Ooms eraan toe.
Na Antwerpen en Brussel zet BUZZ ook voet aan grond in Gent. Hilde Van Malderen moet het Antwerpse agency van… Lees meer
"Ramadan Kareem", klonk er gisterenavond door heel wat Vlaamse woonkamers. In een reclamespot voor halal vlees wenst een meisje iedereen… Lees meer
Sanbene, facility specialist voor de toiletruimtes in shopping centra en Loop’d, ontwerper van innovatieve manieren van communiceren én adverteren via… Lees meer
Sam Pelgroms, gekend van Entrez, neemt samen met zijn vriendin Laura Nollet het gekende The Venue langs de A12 over.… Lees meer
Van Mossel Automotive Groep, met Belgisch hoofdkantoor in Antwerpen, heeft een overeenkomst bereikt met de familie Devos-Capoen. Via een joint… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen