Marie en Kaat Claessens The Mocktailclub Marie en Kaat Claessens runnen samen The Mocktailclub. Foto: IF

The Mocktailclub haalt half miljoen op om Benelux te veroveren: “De alcoholvrije markt evolueerde razendsnel de afgelopen vier jaar”

De zussen Marie (30) en Kaat (32) Claessens runnen samen The Mocktailclub, gespecialiseerd in non-alcoholische dranken. Met hun eerste investeringsronde hebben ze een half miljoen euro opgehaald.

Wat begon als een antwoord op de vele saaie non-alcoholische aperitieven, is intussen een bloeiende samenwerking tussen Marie en Kaat, twee zussen uit Bazel. Ze maakten al verschillende jaren de officiële mocktail voor de populaire actie Tournée Minérale en pronken in meer dan 650 verkooppunten waaronder twintig Belgische sterrenzaken. The Mocktailclub heeft de wind in de zeilen.

Om zich sterker te kunnen positioneren en door te groeien in de markt van de Benelux, trokken Marie en Kaat op investeringsronde. Met behulp van drie investeerders haalden de zussen een half miljoen euro op. Dat geld komt van The Source, dat een onderdeel is van Spadel dat de merken Spa en Bru bezit, de familie Haspeslagh en investeerder Gil Dumarey.

Markt razendsnel geëvolueerd

“Met deze eerste kapitaalinjectie hebben we meer slagkracht om met The Mocktailclub een dominante speler te worden in de Benelux”, zeggen Marie en Kaat. “We krijgen dagelijks aanvragen uit Nederland en met deze kapitaalinjectie kunnen we dat zelf ook een sterke push geven. De alcoholvrije markt evolueerde de afgelopen vier jaar razendsnel. Om met deze snelheid mee te kunnen hebben we groeikapitaal nodig.”

Toen The Mocktailclub nog in haar kinderschoentjes stond, moesten de zussen sterk opboksen tegen conservatieve menukaarten en aankopers die niet geloofden in de alcoholvrije evolutie. “Wij hebben de markt in België opengebroken en ons steentje bijgedragen aan de gigantische mentaliteitsshift in de consumptie van alcoholvrije dranken bij zowel jong als oud”, besluiten de zussen.