2019-01-18 – Tourist LeMC @ Lotto Arena (Antwerpen) © CPU - Chris Stessens

Tourist LeMC gaat in zee met Antwerps kledinglabel KLEIR.

ANTWERPEN - Het jonge Antwerpse kledinglabel KLEIR. mag de merchandise voor het nieuwe album ‘We begrijpen mekaar’ verzorgen. Johannes Faes, de Antwerpse stadstroubadour Tourist LeMC, is helemaal in de wolken.

[caption id="attachment_52811" align="alignleft" width="378"] Nick Daelemans en Mathias Vertessen. © Ben Vandenbempt.[/caption]

KLEIR. is 1,5 jaar geleden gestart door de jonge Antwerpenaren Nick Daelemans (25) en Mathias Vertessen (26). Het label heeft een groot hart voor het dialect van de Scheldestad. Alle T-shirts, mutsen en truien zijn bedrukt of geborduurd met Antwerpse woorden of uitspraken.

Nick Daelemans: “Een tijdje geleden kwamen we Johannes tegen op een optreden. Eén van onze vrienden had toen een trui aan uit onze eerste collectie met PALJAS. op. Johannes wilde daar meteen een foto van nemen en toen is de bal aan het rollen gegaan.”

KLEIR. wordt de officiële verdeler van de collectie, die voorlopig bestaat uit 2 T-shirts, een trui en een rompertje voor baby's. De truien en T-shirts kregen het opschrift ‘We begrijpen mekaar’, de naam van het laatste album van Tourist LeMC. De rompertjes dragen de tekst ‘Welkom nieuw leven’, een knipoog naar track 10, ‘Welkom’, dat gaat over de geboorte van de jongste telg in het gezin Faes.

Mathias Vertessen: “We zijn enorm blij met deze samenwerking. KLEIR. wil het Antwerps dialect op een leuke manier in de schijnwerpers zetten. We kunnen ons bijna geen betere samenwerking voorstellen dan met de enige echte stadstroubadour, Tourist LeMC.”

Johannes Faes, Tourist LeMC: “Voor de merchandise van ‘We Begrijpen Mekaar’ wilden we graag in zee gaan met een Antwerpse organisatie die dezelfde waarden uitstraalt als wij. En dat vonden we al snel bij de gasten van KLEIR, een jong duo met veel liefde voor ‘t Stad, dat met hun ecologisch verantwoorde kledij van biokatoen het Antwerps dialect in de kijker zet. Helemaal Tourist LeMC.”