UCare_Tom_Janssen

Ucare past proactief talent matching toe

Ucare in Berchem, deel van de dienstengroep Itzu nv met hoofdkantoor in Hasselt, begeleidt en adviseert bedrijven in HR-aangelegenheden en individuen in hun loopbaan. Ucare startte onlangs met de proactieve voorstelling van kandidaten aan bedrijven en organisaties.

Jaarlijks stromen er meer werknemers uit de arbeidsmarkt dan dat er geïntroduceerd worden. De opvulling van uitgestroomd talent is niet altijd even gemakkelijk. Toch zijn er binnen de grote groep werkzoekenden een aantal profielen die eruit springen.

“Talent Matching is een persoonlijke, resultaatgerichte aanpak om deze talenten niet te mislopen”, zegt Tom Janssen, senior consultant Ucare. “De voorstelling van deze kandidaten gebeurt zeer gericht en proactief. Talent Matching gaat net dat stapje verder en zorgt ervoor dat Ucare een actieve rol krijgt in dit ‘matching proces’. Alles start bij een goede kandidaat. Door middel van gesprekken en tools hebben we alvast een eerste zicht in het potentieel van de kandidaat. Vervolgens ontvangen werkgevers ons uniek profiel”, verduidelijkt Tom Janssen.

Bij interesse legt de kandidaat een gedetailleerde screeningtest af. Nadien ontvangen de organisaties een overzicht op basis van een uitgebreid assessment van de talenten en mogelijke ontwikkelingspunten van de kandidaat. De organisatie kan nadien met kennis van zaken zeer gericht aanwerven.

Tom Janssen: “We geloven heel sterk in deze aanpak. Zo sterk zelfs dat – indien blijkt dat onze kandidaat na indiensttreding toch niet voldoet – Ucare automatisch een werving- en selectieprocedure organiseert om toch nog de geschikte kandidaat voor te stellen.”

Ucare hanteert al jaren het sterkte-denken principe. Een aanpak waarbij talenten het verschil kunnen maken voor bedrijven en organisaties. Ucare is overtuigd dat wanneer bedrijven gericht werknemers inzetten op hun talenten, dit positieve resultaten op de werkvloer creëert.

In totaal stelt Itzu, waaronder Ucare valt, 1.300 medewerkers te werk en in 2016 genereerde het een omzet van 60 miljoen euro.