Uniqlo straks ook in Wijnegem Shopping Center

japan

De Japanse groep Fast Retailing opent in de lente van volgend jaar in het Wijnegem Shopping Center een tweede winkel voor zijn label Uniqlo. De nieuw geopende winkel op de Meir doet het kennelijk uitstekend. De groep is daarom ook op zoek naar "voltijdse en deeltijdse werknemers op alle niveaus." De Japanners kozen voor Antwerpen als "modehoofdstad" en als een "populaire winkelbestemming" voor internationale bezoekers.

“Antwerpen is het kloppend hart van de Belgische mode-industrie en de stad waar het gerenommeerde modemuseum MoMu is gevestigd,” aldus Berndt Hauptkorn, de topman van Uniqlo Europa. Het Japanse merk staat voor "gevarieerde en betaalbare kwaliteitskleding voor mensen van alle leeftijden."
Uniqlo opende in dit opzicht in oktober jl. een eerste winkel op de Antwerpse Meir. Volgens Takao Kuwahara was het succes van de nieuwe winkel in die mate groot dat meteen beslist werd om een tweede zaak te openen.

Uniqlo telt onderhand in Europa 31 vestigingen in vijf landen, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Rusland en Duitsland, waar in april van dit jaar de eerste vestiging werd geopend, met name in Berlijn. In april 2014 breidde Uniqlo zijn activiteiten ook in Frankrijk uit met de opening van Uniqlo Le Marais in de gelijknamige trendy wijk in Parijs.

Uniqlo is een merk van Fast Retailing Co., Ltd., een holding met een internationale toonaangevende Japanse winkelketen die kleding ontwerpt, produceert en verkoopt onder de hoofdmerken Comptoir des Cotonniers, GU, Helmut Lang, J Brand, Princesse tam.tam, Theory en Uniqlo.

Met een wereldwijde omzet van circa 1,38 biljoen yen ($13.3 miljard) dollar is Fast Retailing een van ’s werelds grootste ketens van winkelkleding. In Japan staat Uniqlo aan de top van de speciaalzaken.

De opening van grote winkels in de belangrijkste steden en locaties wereldwijd past in het streven van de groep om zijn status als echt wereldwijd merk te verstevigenL Uniqlo opereert volgens een geïntegreerd bedrijfsmodel, dat gericht is op het ontwerpen, produceren, promoten en verkopen van hoogwaardige vrijetijdskleding. Volgens het merk is echt goede kleding zeer comfortabel, met een universeel aantrekkelijk design, een hoge kwaliteit en een perfecte pasvorm.

Om de expansie in België waar te maken is de Japanse keten dringend op zoek naar bijkomnd personeel, zowel halftijds als voltijds. Meer informatie over vacatures kan gevonden worden op www.fromtokyotoantwerp.com