Van Der Valk renoveert Scandic Hotel

scandic

De Nederlandse hotelgroep Van Der Valk investeert 12 miljoen euro in de renovatie van het vroegere Antwerpse Scandic Hotel aan de Antwerpse ring. In een eerste fase wordt de hele benedenverdieping afgewerkt. Daarvoor wordt  2 miljoen euro uitgetrokken.

De Van Der Valk Groep heeft onlangs het Antwerpse Scandic Hotel overgenomen. De Nederlanders kochten niet alleen de exploitatie van het hotel maar ook het gebouw zelf. Dat blijkt na overleg aan vernieuwing toe. De groep trekt daarvoor aanzienlijke budgetten uit. "Wij willen binnen afzienbare tijd bij de top drie van de Antwerpse hotels behoren”, stelt hoteldirecteur Willem Polman in een gesprek met het magazine MICE.

“We zijn ervan overtuigd dat we in de kern een heel mooi bedrijf hebben overgenomen met een zeer strategische ligging en 204 kamers”, aldus Willem Polman. “Een hotel dat wat de kern betreft goed in elkaar zit, maar waar de laatste jaren niet zo veel meer in geïnvesteerd is geweest en wat vervolgens een beetje in een neerwaartse spiraal is geraakt.”

Steeds volgens directeur Polman in het gesprek met MICE "wordt het meer dan alleen maar een kosmetische operatie. Het hele gebouw wordt gesaneerd: het leidingwerk, de luchtbehandeling, echt alles van A tot Z. Dat betekent dat we een nieuwe uitstraling krijgen in de bar, de lobby, in de grote zaal beneden. De klanten zullen zeer zeker merken dat er een nieuwe eigenaar is.”

Polman tekent in dit opzicht voor een eigentijdse stijl, met concepten die nog in volle ontwikkeling zijn. “Mooie houten vloeren en natuursteen met de nadruk op het ambachtelijke van onze horeca: zelf de sausen maken, de soepen, enz. We gaan ervoor zorgen dat onze gasten wat meer aan de dis zien gebeuren zoals een taartje dat aan tafel wordt aangemaakt bijvoorbeeld. Zodat ons beroep weer wordt benadrukt en niet dat alles maar even geriefelijk in de keuken wordt klaargemaakt om dan kant-en-klaar naar het restaurant te brengen, op een bordje te leggen en hup klaar. Da’s niet onze filosofie. We hebben ‘ambacht’ als leidraad genomen voor de komende vier jaren en dat kan in de catering zijn, maar ook bijvoorbeeld aan het onthaal. We kennen allemaal ons vak. We zijn dienstverleners, daarom staat service ook absoluut op nummer één bij ons.”