KLEIR. wieleroutfit

VeeloHeero schakelt Antwerps kledinglabel KLEIR. in

Antwerps kledinglabel KLEIR. gaat samenwerken met VeeloHeero, zij willen met designerwielershirts de fietspaden in Vlaanderen, letterlijk en figuurlijk mooier maken. Letterlijk, want samen lanceren ze een wielertenue, shirt en broek, met heel wat knipogen naar Antwerpen. Figuurlijk want 10% van de volledige opbrengst gaat naar Rondpunt vzw, een vzw die ijvert voor een goede opvang van alle directe en indirecte betrokkenen bij een verkeersongeval en sensibiliseert voor een veiliger verkeer.

Het gaat om een unieke, limited edition wieleroutfit (shirt en broek) voor mannen én vrouwen met subtiele verwijzingen naar de Scheldestad. Zo vind je de skyline van Antwerpen terug bovenaan in de nek en kan je uitpakken met Antwerpse wieleruitspraken die onder andere op de mouw van het shirt terugkomen. De wieleroutfit is beschikbaar in pre-order tot dinsdagavond 19 oktober via de webshop van KLEIR., nadien gaat de wieleroutfit in productie. Zowel het shirt als de broek zijn van Bioracer.

Mathias Vertessen van KLEIR.: “Dat België een echt wielerland is, hebben we onlangs nog eens kunnen ontdekken tijdens het WK Wielrennen. Die beelden spreken tot de verbeelding en daarom was het voor ons ook een logische stap om een wielertenue uit te brengen. Net op dat moment kwam de ideale partner in beeld. De mannen van VeeloHeero zijn net gestart en hun unieke designs zijn ronduit schitterend.”

Jan Vernaillen van VeeloHeero: “Ons doel is om bedrijven, wielerclubs en wielerfanaten te helpen om trots rond te rijden in coole, unieke designwieleroutfits met een maatschappelijke waarde. We doneren 10% van de totale opbrengst van onze eerste wieleroutfit aan Rondpunt vzw. Hun missie sluit immers perfect aan bij onze waarden. We hebben al vaak genoeg op de fiets gezeten om te weten dat er qua verkeersveiligheid nog een lange weg af te leggen is. Met deze actie proberen we hun sensibilisering verder te versterken.”

KLEIR. is een Antwerps kledinglabel opgericht in 2017 door Nick Daelemans en Mathias Vertessen. Het label heeft een groot hart voor het dialect van de Scheldestad. Alle T-shirts, truien en baby body’s zijn bedrukt met Antwerpse woorden en uitspraken. Ze werken onder meer samen met Port of Antwerp, Tourist LeMC en Stadsbrouwerij De Koninck.