Soso_Website

Vijf zaken die niet mogen ontbreken op je website

Ook als thuisondernemer en freelancer moet je in de kijker lopen. Of toch op zijn minst zichtbaar zijn. Je website speelt hierbij een belangrijke rol, en wel met deze vijf elementen.

Om niet te verdwijnen in die zee aan gelijkaardige profielen is het belangrijk dat je aan je zichtbaarheid werkt. Die zichtbaarheid begint doorgaans binnen je persoonlijke netwerk, maar komt vandaag pas echt tot bloei op het internet. Via freelanceplatformen en sociale media kan je op een goedkope manier je draagwijdte vergroten en opdrachtgevers bereiken die ver buiten je eigen netwerk liggen.

Een website is niet per se onmisbaar als je online gevonden wil worden, maar het is geen slecht idee om al je gegevens op één plaats te bundelen. Zo vermijd je dat Instagram of LinkedIn je content in de toekomst onbeschikbaar maakt en is het nog gemakkelijker om er je eigen stempel op te drukken.

Er zijn een aantal essentiële elementen die zeker niet op je website mogen ontbreken. Wij onthouden alvast deze vijf.

1. Contactgegevens​

De reden dat je een website begint is om meer opdrachten te ontvangen. Dat gaat natuurlijk niet als potentiële opdrachtgevers je niet kunnen bereiken. Duidelijke contactgegevens zijn dus een absolute must!

2. De 3 W's​

De belangrijkste informatie die je als freelancer op je website moet hebben staan, is ongetwijfeld wie je bent, wat je doet en welke soort opdrachten je wil ontvangen. Wanneer opdrachtgevers naar een freelancer zoeken, zijn je vakgebied en specialisatie cruciale factoren.

3. Portfolio

Een portfolio geeft een overzicht van de meest prestigieuze projecten die je tot een goed eind hebt gebracht. Potentiële klanten krijgen zo een gedetailleerd beeld van je competentie als freelancer en weten meteen wat voor vlees ze in de kuip hebben.

4. Persoonlijkheid​

Jij bent ongetwijfeld niet de enige freelancer in je vakgebied die een website onderhoudt, dus is het belangrijk dat jij je kan onderscheiden van de rest. Laat daarom je persoonlijkheid doorschijnen in het taalgebruik en het design dat je op je website hanteert.

5. Social proof​

Positieve reacties van voormalige opdrachtgevers kunnen een enorme boost geven aan je betrouwbaarheid ten opzichte van nieuwe klanten. Wanneer ze zien dat anderen tevreden zijn over het werk dat je levert, is voor hen het risico minder groot om jou ook in te huren.