Walldog stopt een echt verhaal in je kleren

philippe

‘Walldog’ is een vernieuwend Belgisch modelabel opgericht door Antwerpenaar Philippe Pelsmaekers. Momenteel lanceert hij de wintercollectie 2017.

Maar het is niet het zoveelste T- en sweatshirt merk in een rij, neen. Walldog gaat op zoek naar het verhaal van echte, authentieke straatwinkeltjes, lokale ondernemers van over de hele wereld. Keshari’s Aquarium Fish Shop in Varanasi, Indië www.walldog.world/fish en Claudio’s Barber Shop in New York www.walldog.world/claudio zijn zo twee voorbeelden.

De logo’s, reclamepanelen of grappige opschriften van die ‘streetshops’ print Walldog op een eclectische collectie van premium T-shirts, tops en sweatshirts voor dames en heren. En daar stopt het niet.
In de kleding staan weetjes over de print zelf, tot zelfs de GPS coördinaten van de herkomst van die print. Er staat ook een korte video online over de print die de consument meeneemt naar de andere kant van de wereld, maar het zou ook om de hoek kunnen zijn.

Tenslotte brengt Walldog een deel van de winst terug naar een goed doel in de regio waar het verhaal vandaan komt. Hoe meer verhalen gedeeld worden via sociale media en hoe meer verkoop, hoe meer kan geïnvesteerd worden in lokale economie. Walldog werkt hiervoor samen met SOS Children’s Villages en Trias.

“Fashion meets digital storytelling meets social good”, zegt Philippe Pelsmaekers. “Walldog was de roepnaam voor de ‘net-niet-goed-genoeg-kunstschilders’ die begin vorige eeuw commerciële logo’s en illustraties schilderden op muren, borden en vitrines in de US. Deze artiesten gaven met hun typografische kunst de lokale economie een gezicht. Walldog zet hun werk verder op een ‘easy to wear’ collectie met een verhaal.”

Walldog is in een 70-tal betere mode- en conceptzaken in de Benelux te vinden en via de webshop.

Foto: Philippe Pelsmaekers (links).