Webcolors kleurt bedrijven op het internet

hofmans

Ze hebben in al die jaren zowat 500 websites opgezet. Time for a change. In een steeds sneller wisselende IT-omgeving wordt het Antwerpse bedrijf PINCoding een onderdeel van de Belgisch-Nederlandse groep webcolors. Paul Hofmans blijft evenwel op post.

PINCoding was er van begin af bij. Toen de eerste websites gelanceerd werden onderkende Paul Hofmans snel het ontstellend grote belang van de nieuwe ontwikkelingen. Met zijn firma PINCoding ging hij mee op die markt en bouwde al die jaren een sterk marktaandeel uit.

Het internet heeft ondertussen zowat alle aspecten van het dagelijkse leven bereikt. De IT-wereld is ook sterk veranderd. "Wij hebben in de afgelopen maanden vaak contact gehad met het Nederlandse Webcolors van Nick van Gils en het leek ons aangewezen om het ingezette  partnership verder uit te bouwen tot een echt groepsgebeuren. PINCoding gaat in de komende maanden dan ook geleidelijk aan opgaan in de Webcolors Group. De naam gaat dan effectief ook verdwijnen. Maar we hebben gekozen voor de weg van de voorzichtigheid. Het zal nog wel een duren."

In het samengaan met de Webcolors Group kan het vroegere PINCoding zijn aanbod meteen ook verruimen. "We gaan onze klanten nu als bedrijf beter kunnen begeleiden bij het realiseren van een optimaal online resultaat. We gaan samen met de klant na welke tools we kunnen inzetten. De uitbouw van een aantrekkelijke webwinkel bv. De ontwikkeling van een leuke app."

Webcolors spitst zich tevens toe op de versterking van de naamsbekendheid op het web. Sites en winkels worden geoptimaliseerd zodat ze makkelijker gevonden kunnen worden. Het bedrijf onderzoekt de  doelgerichte advertenties en concentreert zich op remarketing.

In de ontwikkeling van maatwerk software kan Webcolors tevens de bedrijfsprocessen van de klanten optimaliseren. Het bedrijf werkt trouwens exclusief met eigen programmeurs en marketeers.