WijnegemShopping2

Wijnegem pakt opnieuw een prijs

ANTWERPEN/WIJNEGEM – Shoppingcenter Wijnegem mag de BLSC/RFB Excellence Award bij in zijn prijzenkast zetten. De actie The perfect summer job werd op de Excellence Awards for Shopping & Retail bekroond tot beste marketing event 2018. Ook Rituals, dat de Belgische hoofdzetel in Antwerpen heeft, werd in de bloemetjes gezet als beste retailer.

Wijnegem, beheerd door Group Hugo Ceusters-SCMS, plaatste kort voor de zomer een vacature met een aanlokkelijke maar eenvoudige jobomschrijving. Die klonk als volgt: ‘wordt betaald om te winkelen in Wijnegem en maak in ruil foto’s en content voor sociale media’.

“De vacature werd opgepikt door nationale en internationale pers en haalde redactionele artikels met een equivalent van meer dan 229.000 euro advertentiewaarde. Een hoog cijfer, wetende dat de kostprijs van het hele gebeuren 3.750 euro bedroeg”, klinkt het. Sofie Van Hooydonck werd uiteindelijk aangenomen voor de zomerjob.

Ook in 2016 en 2017 won Wijnegem al prijzen op de BLSC Marketing Awards, de voorganger van de Excellence Awards for Shopping & Retail. Toen werden respectievelijk SOS Valentine en Candy Fashion bekroond. Met dat laatste event won Wijnegem begin deze maand nog een gouden Solal Marketing Award.

De award van beste retailer ging naar het cosmeticabedrijf Rituals met hoofdzetel in Antwerpen.