Winefair Masterglass wordt in november ontkurkt in Antwerpen

[caption id="attachment_14684" align="alignleft" width="224"]wijngoeroe Frank Van der Auwera wijngoeroe Frank Van der Auwera[/caption]

Na Limburg en Vlaams-Brabant strijkt Winefair, een afdeling van het communicatiebedrijf Primetime Communication Group, dit najaar ook neer in Antwerpen en Gent. Op 26 en 27 november is Kasteel Den Brandt het decor van een nieuwe formule van Winefair.
Met Winefair Masterglass krijgt Antwerpen eindelijk zijn kwaliteitsgerichte wijngebeuren. Naast wijn als rode draad, is er ruimte voor andere drankentrends zoals gins, whisky’s en cocktails. Want de hokjesmentaliteit is verleden tijd volgens wijngoeroe Frank Van der Auwera. De gerenommeerde wijnjournalist zit bijna 30 jaar in het vak, is auteur van o.m ‘De Wijnkoopgids’ – weldra aan zijn 29ste editie toe die tevens de negende is bij Uitgeverij Vrijdag – en bekend van Classintheglass.eu, VTMKoken, CittA Magazine om maar enkele initiatieven te noemen.
Frank zet samen met Stefan Frissen van Primetime Communication Group, Eddy Roofthooft van de Shrimp Tempura Group (Danieli Il Divino, Umami, De Shop, Strantwerpen, ...) de vernieuwende formule Winefair Masterglass neer in Antwerpen.

“Ik geloof niet langer in mega wijnevenementen. De professionelen voelen er zich niet meer thuis en het grote publiek loopt er verloren. Met Winefair Masterglass is selectiviteit qua exposanten en bezoekers troef. Een goede screening ligt aan de basis voor zowel grote wijnimporteurs, gevestigde wijnhandelaren als nieuwkomers. We mikken op échte wijnliefhebbers, niet op beurstoeristen”, vertelt Frank Van der Auwera.

Tijdens het event in Antwerpen zal Van der Auwera in een speciale Masterclass ruimte nog enkele leuke randactiviteiten rond zijn boek ‘De Wijnkoopgids’ organiseren. Zo is er de verkiezing van de Super-laureaten waarbij vier lokale sommeliers witte en rode wijnen proeven en selecteren beneden en boven 7,5 EUR. ‘De beste amateur-shaker’ is een wedstrijd voor liefhebbers die hun gang kunnen gaan met gin, drank waarvoor dit jaar is gekozen. “Het moeten echt unieke ervaringen worden die men elders niet organiseert,” vult Frank verder aan.

Op drie weken tijd waren de 60 exposanten standen geklonken. Voor de B2B nocturne op zaterdag en de wijnbrunchformule op zondag kunnen geïnteresseerde bedrijven nog terecht bij frank@classintheglass.eu.