In de eerste drie maanden van 1,6 naar 2,3 miljoen euro omzet. Dat betekent een stijging met maar liefst 44% voor slaatjes- en pastaproducent StarMeal uit Westerlo. “We hebben deze groei vooral te danken aan enkele nieuwe concepten en klanten. Het is fantastisch om in deze tijden zo te groeien. Als dit zo blijft, dan hou ik mijn hart al vast voor het einde van de crisis”, vertelt een tevreden en enthousiaste zaakvoerder Lieven Vanlommel.
Vanlommel hoopt nu dat de omzet in 2013 minimaal 12 miljoen euro zal bedragen, 2 miljoen meer dan vorig jaar. Lieven Vanlommel: “We gaan dat trachten te realiseren met deze week nog de lancering van 7 producten voor de Nederlandse supermarktketen Jumbo. Ook lanceren we eind mei onze producten bij Carrefour Frankrijk. En in september starten we samen met Jeroen Meus een nieuw concept op.” StarMeal heeft de voorbije jaren ook sterk ingezet op marketing via enkele bekende sporters, zoals Sven Nijs, Tia Hellebaut en Kim Clijsters, die zich StarMeal ambassadeur noemen. “Daar komt nu een nieuwe naam bij, want we mogen ook Tom Boonen tot onze ambassadeurs rekenen.”
Starmeal werd in 2004 opgericht door Lieven Vanlommel, waarvan de oorsprong in 1928 te vinden is bij het bedrijf van zijn overgrootvader. Vorig jaar werd hij ook verkozen tot Vlaamse Jonge Ondernemer van het jaar. Het bedrijf stelt momenteel 75 mensen te werk en was vorig jaar goed voor een omzet van 10 miljoen euro.