Foto DWA-DKV_edited-1

23.000 klanten kunnen na hospitalisatie naar Turnhout bellen

23.000 klanten van zorgverzekeraar DKV kunnen na een hospitalisatie voortaan een beroep doen op de Digitale Woonassistent (DWA) uit Turnhout. Op die manier wil de verzekeraar zijn Home Care-polis interessanter maken. “Voor ons is dit een belangrijke nieuwe klant en een mooie referentie in deze markt”, zegt Marc Driesen van DWA.

DWA beschikt over een 24/24-zorgcentrale waar klanten terechtkunnen in geval van (dringende) hulp. Tot dusver situeerden de klanten zich in de sector van de serviceflats en assistentiewoningen. Nu komt daar de ziekenhuissector bij.

Sneller uit ziekenhuis
“Wanneer je het ziekenhuis verlaat, zit je vaak met vragen of heb je bepaalde hulp nodig”, vertelt Birgit Hannes, operationeel directeur van DKV. “Door onze samenwerking met DWA kunnen onze klanten een beroep doen op hun netwerk en het expertisecentrum.”

Concreet gaat DWA op zoek naar bijvoorbeeld hulp in het huishouden, poetshulp, tuinonderhoud of kraamhulp. “Onze klanten krijgen zo snel en makkelijk een gepaste dienst aangeboden of een helder antwoord op hun vraag. Een goede omkadering na een hospitalisatie heeft een positieve invloed op het revalidatieproces.”

Marc Driesen, commercieel directeur van DWA, is blij met het binnenhalen van deze nieuwe klant. “Pas bevallen moeders moeten steeds sneller het ziekenhuis verlaten. Wij zorgen bijvoorbeeld voor een vroedvrouw aan huis en regelen kraamzorg op maat. De Home Care-polis van DKV zorgt dat de uren van deze professionals aan de zorgvrager worden terugbetaald.”

DWA stelt momenteel 7 receptionisten en dossierbeheerders te werk. “In een eerste fase kunnen de werkzaamheden voor DKV mee door het bestaande team worden verwerkt. Het is evenwel afwachten hoe de workload gaat evolueren want de ziekenhuissector is nieuw voor ons. Wellicht gaan er op termijn mensen moeten bijkomen”, aldus nog Marc Driesen.