Het consultancybureau heeft afgelopen jaren verscheidene organisaties geholpen om succesvol te veranderen. Soms omdat bedrijven dat zelf wilden, soms omdat ze gedwongen werden door externe omstandigheden. Corona is daarin een goed voorbeeld. “Als je wilt of moet veranderen, gaat dat alleen maar als je de juiste verbinding hebt met de ander. Of dat dat nu een teamlid is, je klant, je baas of je leverancier. Maar hoe doe je dat in tijden van Corona? Hoe zorg je voor die verbinding als je elkaar fysiek een stuk minder ziet?”, stelt Edwin.
Pay it forward
Elk jaar geeft het bureau een adviestraject cadeau. En in het kader van #kooplokaal, introduceren zij dit jaar #geeflokaal. Essentiedenkers roept nu Kempische organisaties op om zich op te geven voor dit traject. Meer precies zoekt het adviesbureau organisaties die die willen of moeten groeien met hun team, ondanks, of juist dankzij, deze veranderende tijd. Uit alle inzendingen, kiest het bureau één organisatie die het gratis zal helpen.
Gratis, maar niet voor niets
De pay-it-forward actie kost een organisatie niets, maar de initiatiefnemers vragen wel om eerlijk te antwoorden op de vragen die ze je zullen stellen in de eerste fase van het traject. “Alleen dan kunnen we een doelgerichte aanpak ontwikkelen, al dan niet online”, aldus Mirjam.
Aanmelden
Organisaties uit de Kempen kunnen zichzelf opgeven. Maar ook een collega ondernemer. “In deze decembermaand is het misschien net zo fijn juist voor een ander het verschil te kunnen maken door hem te verrassen met dit unieke aanbod”, zeggen Edwin en Mirjam. Geïnteresseerden kunnen voor 31 december inschrijven via https://www.essentiedenkers.be/nieuws/omdat-het-leuk-is-om-te-geven/