B-token wil Japanse markt binnendringen

De producent van gepersonaliseerde jetons uit Retie, B-token, zit in Japan. Daar doet het bedrijf de 50ste editie van de Premium Incentive Show in Tokyo aan. Met 230 exposanten en zo’n 50.000 bezoekers waaronder reclamebureaus, warenhuizen en groothandelaars is het de grootste beurs in Japan voor relatiegeschenken.

Daarna trekt B-Token naar Hong Kong voor de Mega Show, een van de grootste inkoopbeurzen voor relatiegeschenken, premiums, huishoudelijke artikelen en lifestyle producten in Azië. Meer dan 57.000 internationale import en export huizen, groothandelaren, distributeurs, agenten, postorderbedrijven en retailers uit 139 landen en regio’s komen op deze beurs af.

„De beurs in Japan is belangrijk voor ons om de Japanse markt te kunnen veroveren en de tokens daar te introduceren,” vertelt Sofie Hermans, export manager. „De beurs in Hong Kong is dan weer belangrijk om de rest van de Aziatische markt te kunnen benaderen. We ontmoetten hier ook de Belgische firma Trainspot, een creatief bureau dat o.a. de beroemde Belgische bierfeesten in Japan organiseert, en waarmee wij al enkele jaren prettig samenwerken. Zij kopen de drankmunten voor hun evenement bij B-token. Via hen willen we nu ook graag dealers benaderen om zo de verdere verkoop van tokens in Japan te stimuleren.”