Doedoos Blenders

Blenders lanceert DoeDoos, een creatieve uitdaging voor kinderen in hun kot

TURNHOUT - De onafhankelijke sociale onderneming Blenders lanceert de DoeDoos, een speelpakket dat tot de verbeelding spreekt. “De jarenlange ervaring in de buitenschoolse opvang bracht ons op een innovatief product”, zegt directeur Bart Wuyts.

Blenders is de organisatie die is voortgekomen uit voorganger SPK (de Strategische Projectenorganisatie Kempen), een onafhankelijke sociale onderneming die een innovator wil zijn door dromen en ideeën te verbinden met de juiste kennis, middelen en ervaring. Innovatieve producten ontwikkelen is de core business.

Een voorbeeld daarvan is de nieuwe DoeDoos. Het is een innovatief product, dat in de lock-down periode kinderen prikkelt om creatief aan de slag te gaan. “Het is een pakket vol verrassend eenvoudige en veelzijdige speelmaterialen, om ouders met de verbeeldingswereld van hun kinderen te verbinden”, legt directeur Bart Wuyts uit. “Door samen te knutselen, creëren ze een creatief moment samen, weg van de drukte en weg van de schermen. Je kan de kinderen ook zelf aan de slag laten met de DoeDoo. Zo ontstaat voor papa en mama tijd om even ongestoord te werken; geen overbodige luxe in deze lockdownperiode.”

Verbeelding prikkelen

Blenders wil minstens een keer per maand een nieuw pakket aan het gamma toevoegen, telkens rond een ander thema. De doos bevat diverse materialen en ook mooi vormgegeven fiches die de verbeelding moeten prikkelen. Blenders levert de DoeDoos tot aan de voordeur, zodat niemand materialen moet bijeen zoeken in verschillende winkels.

“Monsters uit een rioolputje, duistere geheimen en postduiven, … Alles kan en alles mag” licht Bart Wuyts toe. “De kinderen bepalen zelf hoe diep ze in hun verbeelding duiken.”

Duurzaam

Het materiaal komt van Belgische leveranciers die oog hebben voor duurzame materialen. Maatwerkbedrijven stellen de dozen samen.

De eerste DoeDoos kreeg het thema ‘Allemaal beestjes’. Ze kost 29,95 euro en kan via de website worden besteld. “Een deel van onze winst zetten we in om speelkansen te creëren voor kinderen en ouders die het niet altijd even gemakkelijk hebben”, vertelt Wuyts. “Dankzij elke aankoop kunnen we dus vele kinderen en hun ouders een fijn gezamenlijk moment, creatieve speeltijd en een grote glimlach schenken.”

www.doedoos.be