Magpartout uit Tielen heeft met zijn magnetische fotokaders met succes een plaatsje verworven op 2 van de grootste online marktplaatsen: Bol.com en Storesquare. “We bereiken nu een miljoenenpubliek”, zegt zaakvoerder Mark Lenaerts.
“De drempel om te experimenteren met dit soort platformen is erg laag door het uitblijven van een heel aantal kosten. De websites maken het op die manier haalbaar voor de initiële verkoper. De kost is in veel gevallen niet hoger dan de bijdrage die je zou afstaan aan elke andere retailer”, aldus Mark Lenaerts.
Begin dit jaar werden voor het eerst producten van Magpartout in de fictieve winkelrekken van Bol.com (9 miljoen klanten) en Storesquare (maandelijks 660.000 unieke bezoekers) opgetuigd met een nieuwe video, productfotografie en -omschrijving.
Briljantjes
“We hebben al enorm veel producten in ons aanbod maar ook nog heel veel producten niet. Daarom nodigen we occasioneel ondernemers uit om hen bij te staan met raad en daad om te kunnen groeien”, zegt Marco de Vries, manager nusiness development bij Bol.com. “Met specialisten van onze woon- en interieurafdeling, marketing, partnerservice en IT luisterden we geboeid naar het verhaal achter Magpartout en besloten we hen een plaats te geven op onze Briljantjes-pagina. Op deze pagina worden gave en innovatieve producten uitgelicht.”
Eenzelfde verhaal bij Storesquare. “We zetten graag unieke producten met een verhaal in de kijker”, aldus e-commerce manager Fredrik Wybo. “Voor acties en promo’s gaan we zelf op zoek naar leuke producten voor onze consumenten. Met de juiste producten en gerichte communicatie boeken we samen met de handelaars mooie successen.”
De logistiek wordt deels rechtstreeks en eigenhandig verzorgd vanuit Tielen. Maar de goederen liggen sinds kort ook bij een distributiecenter in Nederland om een antwoord te kunnen bieden aan de almaar snellere levertijden.
Door meer uit handen te geven verwacht deNoordpool, de eenmanszaak achter Magpartout, te kunnen blijven groeien. Er zitten ook nieuwe projecten in de pijplijn. Zo heeft het bedrijf een oplossing klaar voor het ophangen van bouwplannen in de werfkeet en maakt het zich klaar om de bouwsector te veroveren.