Cartamundi laureaat “De Kempenaar 2014”

[caption id="attachment_7027" align="alignleft" width="300"]Cartamundi volgt Veiling Hoogstraten op en is laureaat De Kempenaar 2014 Foto: Bert De Deken Cartamundi volgt Veiling Hoogstraten op en is laureaat De Kempenaar 2014
Foto: Bert De Deken[/caption]

VKW Kempen verkoos Cartamundi als laureaat van “De Kempenaar 2014”. Dat gebeurde tijdens de openingszitting van het nieuwe werkjaar.

Michael Bremans, voorzitter VKW kempen: „We zoeken telkens een bedrijf dat binnen de Kempen ontstaan, gegroeid en gekend is, maar dat tegelijk onze regio mee op de Belgische, Europese of wereldkaart zet. De laureaat moet bijdragen tot de verdere bloei van de regio en dus tewerkstelling creëren in de Kempen. En tot slot moet ‚de Kempenaar’ duurzaamheid verankeren in de productie, tewerkstelling en activiteiten. Cartamundi is een terechte winnaar.”

Cartamundi volgt op de erelijst de Veiling van Hoogstraten op. Eerder kregen SCK, Sibelco, MIKO, Soudal, Nike en Janssen Pharmaceutica de onderscheiding. De titel past in de lijn van de vier waarden waarmee VKW haar leden wil inspireren: verantwoordelijkheid, integriteit, eerlijkheid en respect.

Cartamundi is blij met de erkenning
Chris Van Doorslaer is alvast blij met de erkenning en draagt de titel op aan alle medewerkers van het bedrijf. „Voor een bedrijf gevestigd in de Kempen met heel wat personeelsleden die er ook wonen is de titel zeker iets waarmee ze zich kunnen identificeren. Het is een hele mooie erkenning.”

Waarden die strategisch onderbouwd zijn, en focus op innovatie en creativiteit
Dat Cartamundi een duurzaam beleid en innovatie verankert in haar activiteiten en tewerkstelling mag duidelijk zijn. „Bij Cartamundi dragen we onze waarden hoog in het vaandel: reliability, entrepreneurship, cooperation en involvement. Betrouwbaarheid, ondernemerschap en intrapreneurship, samenwerking en passie. Waarden zijn belangrijk, maar zonder strategische onderbouwing betekent het niets. Iedere medewerker speelt hierbij een belangrijke rol en draagt bij tot ons succes. Ik gebruik ons beeldmerk wel eens om dit te illustreren. Manufacturing excellence bijvoorbeeld spreekt voor zich voor een bedrijf als het onze. Het vormt het voetje van ons beeldmerk. Maar als dat voetje er niet is, valt ons bedrijf om. Ook innovatie is erg belangrijk. Cartamundi is wereldwijd aanwezig, en elke entiteit binnen onze groep draagt bij tot innovatie. We stimuleren intrapreneurship en creativiteit in alle gelederen en gaan heel erg ver voor onze klanten. Die doelstellingen bereiken we alleen maar door heel vaak die boodschap te verkondigen, door met mensen samen te zitten, door opleidingen te voorzien en door voorbeelden aan te halen van mensen die daarmee succesvol zijn.”

Cartamundi heeft 10 productiesites op de vier continenten en realiseert een omzet van 175 miljoen euro met 1.450 mensen.