wizz-maakt-ondernemers-straf-gert-bart-2000px

Communicatiebureau Wizz wordt twintig en frist huisstijl op

HERENTALS – Het communicatiebureau Wizz bestaat twintig jaar. Dat viert het met een nieuwe huisstijl, logo en website. "Deze rebranding versterkt onze ambitie om ondernemers van kmo's in de Kempen sterk te maken", zegt Gert Lathouwers.

 

Gert Lathouwers startte Wizz twintig jaar geleden in de garage bij het huis van zijn ouders. Vandaag huist het communicatiebureau in een volledig vernieuwd kantoor op de Lierseweg in Herentals.

Wizz werkt voor Kempense ondernemingen. “Ondernemers van kmo’s helpen om communicatie strategisch mee in te zetten en uit te rollen in functie van hun bedrijfsdoelstellingen.”, legt Gert ui. “En dit door structuur – en als gevolg – continuïteit in communicatie te brengen.”

Kmo-ondernemers

Die missie wil Wizz met de restyling nog duidelijker maken. “Gestructureerde communicatie is niet alleen voor grotere bedrijven en budgetten. Ook ondernemers van kmo’s plukken hiervan de vruchten. Sterker nog: het is onze zeer bewuste keuze om de bescheiden ondernemers met een duidelijke goesting om te groeien te ondersteunen. Vooral omdat we zelf twintig jaar ervaring hebben als kleine ondernemer. Wat maakt dat we ons goed kunnen inleven in de situatie en noden van onze klanten. Ambitieus en tegelijk realistisch en haalbaar”, zegt medezaakvoerder Bart Gybels.

Beloond door Agentschap Innoveren en Ondernemen

Het Agentschap Innoveren en Ondernemen heeft de Wizz-methode om structuur in communicatie te brengen, beloond met een certificaat tot 2026. En dat is ook feestelijk nieuws voor alle klanten, want zij genieten van 30% subsidies via kmo-portefeuille voor het opstellen van hun communicatieplan.

Coördinator van alle communicatie

Met zeven vaste communicatiespecialisten heeft het Wizz-team de skills in huis om de rechterhand van ondernemers te zijn. Om hun communicatie te coördineren en daarover het overzicht te houden. “Rond elke klant bouwen we het juiste  communicatieteam: van webdesigner, copywriter en grafisch designer tot (online) strateeg, socialemedia-expert en accountmanager. Heeft een klant hele specifieke expertises nodig in functie van zijn communicatie – bv. video, fotografie, vertalingen, … –, dan schakelen we ons netwerk van freelancers in. En dan komt onze sterkte naar boven om alle pionnen aan te sturen en samen communicatie te ontwikkelen die de ondernemer helpt om zijn of haar bedrijfsdoelstellingen te halen”, vat Bart samen.