campagne welzijnsbeleid (1)

DCA gaat voor veilig en gezond

Bouwbedrijf DCA uit Beerse gaat de gezonde toer op. Voortaan drinken de kantoormedewerkers kraantjeswater in de plaats van frisdrank, staat er vers fruit te beschikking en wordt er in groep deelgenomen aan sportevenementen. Op de werven loopt een campagne om aan te manen een helm te dragen.

“We hechten veel belang aan het welzijn van de medewerkers en daarvoor zijn we dit jaar gestart met sensibiliseringscampagnes”, legt communicatieverantwoordelijke Isabelle Huybrechts uit. Een eerste campagne vestigde de aandacht op het dragen van een helm op bouwwerven. Posters maakten de medewerkers daar attent op. Daarnaast werden filmpjes met getuigenissen van collega’s gemaakt en verspreid als verdere sensibilisatie.

Waterfles
In september ging een 2de campagne van start. “Elke medewerker ontving een pakketje met een waterfles om het drinken van (kraantjes)water te stimuleren. In de kantoren werden de flessen water afgeschaft en vervangen door waterdispensers met kraantjeswater. Er is ook een drankautomaat geïnstalleerd waar tegen betaling frisdrank kan worden gekocht terwijl dit vroeger gratis was”, gaat Isabelle Huybrechts verder.

In de kantoren staat voortaan vers fruit ter beschikking en wekelijks wordt op de werven een voorraad appels geleverd zodat ook daar gezond kan worden gesnoept. En het bouwbedrijf profileert zich ook als sportieve onderneming door een groepsdeelname aan evenementen als de Ten Miles in Antwerpen, de Pierenloop in Ravels, Triatlon Retie en het beach soccertornooi in Beerse.

Het veiligheidsbeleid krijgt ook belangstelling van buitenaf. Afgelopen week kregen arbeidsconsulenten van de VDAB een rondleiding op een werf in Emblem waarbij hen werd gewezen op de maatregelen die het bedrijf neemt.