De Gele Flamingo Sophie Claes Foto: Ronny van den Ackerveken

De Gele Flamingo bouwt nieuw magazijn in Rijkevorsel

In de Nijverheidsweg in Rijkevorsel zijn meerdere bouwwerven. Een daarvan is voor een nieuwe loods en kantoren van de online baby- en kinderwinkel De Gele Flamingo. Als alles vlot verloopt, kan de verhuizing eind juni plaatsvinden.

De Gele Flamingo werd in 2013 door Sophie Claes (41) uit Sint-Job-in-‘t-Goor (Brecht) opgericht als een online Kids Concept Store voor baby’s en kids van 0 tot 8 jaar, met een focus op het babysegment. Drie jaar geleden kwam er een fysieke winkel in het centrum van Zoersel.

“Ik ben destijds begonnen met een klein magazijn in Brasschaat”, zegt Sophie. “Momenteel huur ik een loods van 1.500 vierkante meter in Malle. In een zoektocht naar meer ruimte kwam ik vooral percelen tegen voor een gebouw van 300 tot 600 vierkante meter, dat is voor mij te klein. In Rijkevorsel bleek er nog wel plaats om een magazijn van drieduizend vierkante meter te zetten.”

“De oppervlakte wordt dubbel zo groot als de loods die we nu gebruiken. De locatie is goed bereikbaar vanuit Sint-Job en Zoersel. Een bijkomend voordeel is dat we zelf eigenaar zijn van het gebouw. Het plan is om eind juni alles te verhuizen.”

Magneettegels

De nieuwe locatie betekent een volgende stap in de groei van De Gele Flamingo. “Momenteel zijn er twaalf personeelsleden”, legt Sophie uit. “Er staan nu twee vacatures open, maar na de verhuis volgen er nog. De bestellingen van de webshop worden in Rijkevorsel klaargemaakt en verzonden. 95 procent van onze klanten komt uit België en Nederland. Met De Gele Flamingo heb ik bewust gekozen voor een naam die aantoont dat we ons proberen te onderscheiden. In ons gamma zit een aantal artikelen die we als eerste in België of de Benelux mogen verkopen, waarmee we een trendsetter zijn.”

“Vorig jaar heb ik met Cleverclixx een eigen merk van magneettegels gelanceerd. Die worden in vierhonderd winkels in Europa geleverd. Op de Instagrampagina van De Gele Flamingo komen regelmatig video’s om producten toe te lichten. We tonen daar ook een blik achter de schermen. Er kruipt tijd in, maar het werkt. We zijn een online shop, maar klanten krijgen toch het gevoel dat ze de medewerkers kennen.”